۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۲۱۸۹۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

عملکرد آمریکایی ها در برابر ملت ایران سرشار از نیرنگ و توطئه است

خبرگزرای رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عملکرد سیاه مقامات آمریکایی در 35 سال گذشته بر چهره کریح و دروغین این کشور صحه می گذارد، گفت: بررسی مواضع و عملکرد این کشور در برابر ملت ایران نشان دهنده اوج خباثت مقامات آمریکایی است.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به  تقاضای بی شرمانه آمریکا از ایران  برای همکاری با آن ها در سرکوب داعش، گفت: مقامات آمریکایی بدون توجه به سوابق سیاه خود در برابر ملت ایران و خیل اقدامات اعتماد سوز که تنها می شود کلیات آن را بیان کرد با بی شرمی هر چه بیشتر چنین درخواست هایی از مقامات کشورمان دارند.

 

وی ادامه داد: دولت آمریکا به طور قطع  از یادشان نرفته است چنان چه ملت ما هرگز فراموش نخواهد کرد که از ابتدای پیروزی انقلاب چگونه با لحنی استکباری در برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران ایستادند و جبهه گرفتند.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که آمریکایی ها در هر دوره ای از هر تلاش بین المللی برای تضعیف و انزوای ایران اسلامی استفاده کردند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداشته و دارند و با آنها در هیچ کاری همکاری نخواهند کرد.

 

 استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها با حمایت از صدام و رژیم بعث عراق در جنگ با ایران چهره پلید و استکباری خود را ثابت کرد، ادامه داد: اگر صدام تأیید، رضایت و چراغ سبز آمریکا را نمی گرفت بعید بود به سمت مرزهای ایران نگاه چپ داشته باشد چرا که  ایران نظام نوپا بود و ارتش سازمانی چندانی نداشت و اوضاع داخلی شرایط مناسبی پیدا نکرده بود.

 

حجت الاسلام جباری، بیان داشت: صدام خبیث با حمایت و مساعدت غربی ها جنگ را آغاز کرد و تا پایان جنگ هم از او حمایت های بی دریغ کردند و نزدیک به سیصد هزار نفر از مردم و فرزندان این کشور را به شهادت رساندند.

 

وی با بیان این که آمریکایی ها از تروریست ها بر علیه کشور ما حمایت کردند، افزود: حمایت از تروریست هایی که علیه کشور ما چه در داخل چه در خارج فعالیت داشتند تا به امروز در عراق، فرانسه، آمریکا و خارج کردن آن ها از گروه های تروریستی بوده است.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که آشفته سازی امنیت منطقه تنها به دلیل دشمنی و ایجاد مزاحمت برای جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: مستکبران عالم منطقه را از افغانستان تا عراق، سوریه، پاکستان و غرب آسیا را دچار نا امنی کردند تا به گمان خود بتوانند جلوی صدور انقلاب ما را بگیرند و مانع پیشرفت انقلاب و تأثیرات آن بشوند با وجود آن که دارند نفت و ذخایر زیر زمینی منطقه را غارت می کنند و جیب کمپانی های تسلیهاتی خود را پر می کنند و با فروش سلاح  منطقه را کاملاً آلوده و پر مخاطره می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نظام سلطه پس از شکست در عرصه نظامی به تحریم علیه ملت ایران روی آورد، تصریح کرد: اما تحریم ها نه تنها تأثیری بر اراده ملت ایران نداشت بلکه زمینه ای را برای پیشرفت و ترقی کشورمان در عرصه های مختلف فراهم کرد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه تحریم های غرب امروز به کشوری مقتدر و بلامنازع در عرصه جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید بپذیرند که دوران قلدری به پایان رسیده و امروز ملت ها برای کشورمان تصمیم می گیرند.

 

امام جمعه چمستان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که پیروی از ولایت فقیه ضامن اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: مردم و مدیران نظام باید در مسیر رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشته و تدابیر ایشان را برای پیشبرد بهتر امور به کار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: همگان باید با وحدت و همدلی در راستای اعتلای نظام مقدس اسلامی تلاش و کوشش ارزنده ای داشته باشند و همت خود را در این راستا به کار گیرند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات