۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۹۱۹
رییس ستاد زکات خراسان جنوبی:

پرداخت زکات زمینه ساز عمران و آبادی و توسعه مناطق شهری و روستایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی کارگاه های آموزشی زکات برای مبلغان در حال برگزاری است، گفت: پرداخت زکات از سوی مردم زمینه توسعه و عمران مناطق شهری و روستایی را فراهم می کند.
پرداخت زکات زمینه ساز عمران و آبادی و توسعه مناطق شهری و روستایی است

حجت الاسلام حسین فلسفی، رییس ستاد زکات خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان مود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 کارگاه آموزشی زکات برای مبلغان و مروج فرهنگ زکات و خمس در شهرستانهای مختلف استان برگزار شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 500 مبلغ به صورت تخصصی در زمینه ترویج فرهنگ زکات در استان فعالیت دارند و در تمامی ایام و مناسبت های مختلف سال مبلغان اعزامی و مستقر در خصوص فرهنگ زکات و خمس برای مردم سخنرانی می کنند.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی زکات دریافتی از مردم در محل دریافت خود زکات برای عمران و آبادی آن منطقه استفاده می شود، افزود: در حال حاضر که کشور در شرایط رکود و تورم است و کمبود اعتبار به مشکل عمده پروژه های عمرانی و توسعه شهری و روستایی تبدیل شده است پرداخت زکات توسط مردم می تواند این کمبودها را جبران کرده و با عمران مناطق موجب افزایش سطح رفاه مردم شود.

 

رییس ستاد زکات خراسان جنوبی با بیان این که مردم استان در پرداخت زکات در کشور رتبه نخست را دارند، افزود: تاکنون اعتبارات میلیاردی بسیاری از پروژه های عمرانی در استان توسط زکات دریافتی از مردم تامین شده است.

 

حجت الاسلام فلسفی ساخت مدرسه، حمام، کتابخانه، مسجد، فضای سبز و دیگر پروژه های عمرانی را در روستاها و مناطق شهری از محل پرداخت زکات عنوان کرد.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی هر ساله مکان های پرداخت زکات برای مردم شفاف سازی می شود، ادامه داد: اطلاع رسانی محل مصارف زکات برای مردم خود موجب رونق فرهنگ پرداخت زکات در میان مردم استان شده است.

 

رییس ستاد زکات خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر کارگاه های آموزشی مبلغان زکات در شهرستان های خوسف و سربیشه برای مبلغان در حال برگزار است، ادامه داد: ستاد زکات به صورت ویژه در مدارس علمیه استان درز مینه تربیت مبلغ زکات فعالیت کرده و مبلغان علاقه مند به فعالیت در این حوزه مهم اجتماعی و اقتصادی را جذب می کند.

 

حجت الاسلام فلسفی با بیان این که مهم ترین راهکار برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تبلیغ است، گفت: با توجه به بررسی هایی که در خراسان جنوبی انجام شده مهم ترین عامل تشویق مردم برای پرداخت زکات مبلغان هستند.

 

وی با بیان این که زکات یکی از اصول مهم اقتصاد اسلامی است، ادامه داد: در ماه جاری در سطح استان بیش از 100 مبلغ و مروج فرهنگ زکات به صورت تخصصی با اصول این دستور سرنوشت ساز الهی و نحوه تبلیغ در این حوزه آشنا شده اند.

 

رییس ستاد زکات خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از هزار نفر در کارگاه های آموزشی و تبلیغی ترویج فرهنگ زکات حضور داشته اند که در حال حاضر بیشتر این افراد خود به یکی از عوامل اثر گذار در حوزه ترویج فرهنگ زکات و خمس تبدیل شده اند./968/ت303/ب

ارسال نظرات