۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۹۲۱
رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور:

تربیت نیروهای توانمند و دین مدار مهم ترین رسالت مدارس صدرا است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور گفت: تربیت نیروهای توانمند و دین مدار برای آینده ایران اسلامی، مهم ترین رسالت مدارس صدرا است.
رييس مدارس علوم ديني و معارف اسلامي صدراي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدعلی فتحی، رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور صبح دوشنبه در مراسم افتتاح دوره نخست متوسطه دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، مدارس صدرا را بهترین جایگاه برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و با تأکید بر تقویت نقش این مدارس، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور تربیت نیروهای مستعد، توانمند و دین مدار برای آینده نظام اسلامی است.

 

وی توسعه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه را از دیگر اهداف فعالیت این مدارس دینی اعلام و اضافه کرد: دانش آموزان این مدارس ابتدا می بایست خود را از نظر علمی و معنوی بسازند و آن گاه برای تغییر محیط پیرامونی و تأثیرگذاری بر دیگران تلاش کنند.

 

فتحی تعمیق باورهای دینی در بین نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی، جذب و تربیت دانش آموزان با انگیزه و علاقه مند به فرهنگ و معارف اسلامی، ارتقای کیفی آموزش های دینی در بین نسل جوان جامعه، استفاده از ابزارها و روش های تبلیغی نوین دین مبین اسلام برای نوجوانان و جوانان، کادرسازی در عرصه های فرهنگ دینی جامعه و گسترش روحیه معنویت در بین نوجوانان و جوانان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، آشناسازی هر چه بیشتر نسل نوپای جامعه با فرهنگ غنی قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج این فرهنگ در جامعه و آماده کردن زمینه های علمی و تربیتی دینی جوانان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را شماری دیگر از اهداف فعالیت مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا دانست.

 

وی تدریس در حوزه و دانشگاه، تبلیغ و پژوهش در مراکز علمی و تحقیقاتی، تبلیغ در داخل و خارج کشور، تصدی امور فرهنگی و آموزشی در مراکز مختلف و اشتغال در سازمان ها و وزارتخانه ها را از جمله افق های درخشان تحصیل در رشته علوم و معارف اسلامی برشمرد.

 

فتحی با اشاره به این که دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی از بین همه مدارس و رشته ها، مدرسه و رشته معارف اسلامی را انتخاب کرده اند و با این انتخاب به طور قطع خشنودی باری تعالی را بیشتر جلب خواهند کرد، افزود: دانش آموزان این مدارس باید در رفتار و اعمال الگوی سایر مردم باشند چرا که جامعه کنونی ما نیازمند الگوهای رفتاری عینی دارد.

 

به گفته وی مدارس علوم و معارف اسلامی می توانند الگودهنده های شایسته ای برای جامعه اسلامی بوده و با مدیریت و رهبری سازمان تبلیغات اسلامی سهم بزرگی در تربیت و پرورش نخبه دینی داشته باشند.

 

فتحی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان که غالب آنها برای نسل جوان طراحی و اجرا می شود، اضافه کرد: متأسفانه تربیت دینی جوانان آن گونه که باید و شاید صورت نمی گیرد اما این تربیت در مدارس صدرا تا حد زیادی دینی و منطبق با آموزه های اسلامی است.

 

گفتنی است، دبیرستان های علوم و معارف اسلامی برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حسب نیازهایی که در جامعه اسلامی احساس می شد از سوی مدرسه عالی شهید مطهری(ره) طراحی و راه اندازی شد.

 

رشته علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته نظری آموزش و پرورش است که تحت عنوان دبیرستان های علوم و معارف اسلامی فعالیت می کند و هدف از راه اندازی این دبیرستان ها نیز تربیت فرهیختگان دینی و نشر فرهنگ متعالی اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

هم اکنون 110 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا درسطح کشور وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات