۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۲۱۹۲۷
حجت الاسلام والمسلمین جاودان:

مواظبت بر اعمال و رفتار سبب قرار گرفتن انسان در مسیر رحمت الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه های علمیه تهران گفت: مواظبت جدی بر اعمال و رفتار باعث قرار گرفتن انسان در مسیر نسیم و رحمت خدا می شود و تداوم این امر عامل حیات بخش حقیقی سعادت انسان است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علي جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جاودان، استاد اخلاق حوزه های علمیه تهران، شب گذشته در مراسم هیئت میثاق با شهدا مسجد دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون مساله رحمت الهی گفت: چاره اصلاح دست به دامن تقوا و مواظبت جدی بر ترک گناه است.

وی با اشاره به عوامل بهره گیری از رحمت الهی و تداوم ترک گناه افزود: قرارگرفتن در محیطی مناسب و عاری از گناه یکی از عواملی است که زمینه را مساعد می کند تا انسان امیدوار باشد که مورد رحمت الهی واقع می شود؛ که حضور در این دانشگاه به دلیل برخورداری از این ظرفیت می تواند یکی از مصادیق این مساله مهم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جاودان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تفاوت حیات طبیعی انسان با حیات اکتسابی اش، به اهمیت توجه به حیات اکتسابی و نیز نشانه های آن در حوزه اخلاق پرداخت و گفت: داشتن یک احساس خوب مثلا احساس محبت به دیگران نشانه ای از آن حیات اکتسابی است که اگر این نشانه و خصلت را کسب کند و با عمل مستمر به آن قوت ببخشد؛ زندگی این فرد،خوابش، اعتقاداتش و نمازش با بقیه فرق می کند که دوام این حالت خوش با جدی شمردن تقواست.

این استاد برجسته اخلاق در ادامه به بیان یکی از عادات ناپسند اخلاقی رایج بین جوانان اشاره کرد و افزود: افرادی که به گناه نگاه به نامحرم عادت دارند اگر بگویند که ما گاه و بی گاه و یا یک زمان هایی نگاه می کنیم این را می شود با معالجه و همت بلند جبران کرد اما کسانی که می گویند نمی توانم نگاه نکنم اوضاعشان خطرناک است.

وی در ادامه ابراز کرد: اگر گناهان جبران و معالجه نشود تبدیل به مریضی می شود که نتیجه اش اعتیاد به گناه است که برای برطرف شدن آن بایستی همت و زحمت اختصاصی کشید.

حجت الاسلام والمسلمین جاودان با اشاره به اهمیت ایمان و انجام عمل صالح در برخورداری از رحمت الهی خاطرنشان کرد: ایمان با گناه کردن جمع نمی شود و کسی که درحال معصیت باشد در واقع ایمان در آن لحظه ندارد به بیان دیگر انسان باید به مانند فرشته ها عمل کند نه به مانند گرگ ها.

وی در بخش پایانی سخنان خود با توجه به آیه 86 سوره مبارکه انبیاء گفت: راه متنعم شدن از رحمت الهی تقوا و عمل صالح است و گروه صالحین اند که داخل در رحمت الهی می شوند و هر چه انسان زحمت بیش تری بکشد که درست شود و در مسیر خدا باشد ماندنش در دایره رحمت الهی بیش تر است.

لازم به ذکر است این مراسم هر هفته یکشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان برجسته کشوری و مداحی میثم مطیعی برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است./9598/پ202/ب

ارسال نظرات