۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۲۱۹۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان:

سبک زندگی اسلامی در پرتو تهذیب نفس محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: رسیدن به سبک زندگی اسلامی تنها در پرتو پرورش و تهذیب نفس امکان پذیر است.
حجت الاسلام ابطحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، پیش از امروز در همایش سحاب رحمت در جمع طلاب خواهر حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد، تیران و کرون و فولادشهر که در مجموعه فرهنگی شهید کاظمی برگزار شد، وظیفه اصلی حوزه های علمیه را تهذیب نفس در کنار علم آموزی بیان کرد و گفت: آن چه سبب تفاوت میان انسان ها می شود، تنها در نحوه و سبک زندگی آنان است.

 

وی در ادامه با اشاره به دو بعدی بودن انسان بیان داشت: همان گونه که انسان دارای دو بعد است به دو گونه نیز می تواند زندگی کند، یا زندگی حیوانی را انتخاب کرده و یا به سراغ زندگی انسانی برود و رسیدن به سبک زندگی اسلامی تنها در پرتو پرورش و تهذیب نفس امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی افزود: وظیفه نخست انبیا و اولیای الهی آموختن سبک زندگی الهی به انسان ها بوده است و اگر نتوانیم سبک زندگی خود را به درستی و با استفاده از آموزه های الهی برنامه ریزی کنیم به جایی خواهیم رسید که از حیوانات نیز پست تر خواهیم شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: شاخصه و تفاوت اصلی تحصیل در حوزه و دانشگاه نه در دروسی است که تدریس می شود، بلکه در نحوه آموزش است که در حوزه های علمیه علم آموزی در کنار تهذیب نفس معنای اصلی خود را پیدا می کند و استاد و طلبه که در کنار درس، به تهذیب نفس نپردازید، هر چند متخصص ترین فرد باشد، جایی در حوزه ندارد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در ادامه با اشاره به سخن امام صادق(ع) که فرمودند شیعیان زینت ما باشید نه مایه سرافکندگی ما افزود: شما طلاب باید در قدم اول بدانید که شما برای ورود به این راه از طرف خداوند انتخاب شده اید و باید در تمام زمینه های اخلاقی، رفتاری الگو و سرمشق برای افراد جامعه باشید.

 

وی در ادامه به اشاره به بیاناتی از علمای برجسته درباره تحصیل خواهران در حوزه ها گفت: همان گونه که به فرموده امام خمینی، زن مربی جامعه است، و شاخصه اصلی این زن، مهذب بودن او است که تنها در سایه تهذیب نفس است که یک زن خواهد توانست اثری عظیم در خانواده و جامعه داشته باشد و حوزه های علمیه بهترین راه برای رسیدن به این تهذیب نفس است.

 

حجت الاسلام ابطحی در پایان ضمن بیان چند تذکر به طلاب حاضر در همایش خاطر نشان کرد: شما طلاب در بهترین زمان عمر خود یعنی دوران جوانی وارد مکتب اهل بیت شده اید، و باید سعی کنید از فرصت به دست آمده بهترین استفاده را بکنید و در درجه اول ضمن درس خواندن، تهذیب نفس را فراموش نکنید.

 

وی درادامه بیان داشت: نشر علم یکی از مهم ترین وظیفه های هر طلبه ای می باشد، همان گونه که در روایات بیان شده است، زکات علم، نشر آن است و این نشر علم می تواند از خانواده شروع شود، باعث برکت علم شما است. 

 

لازم به ذکر است همایش سحاب رحمت ویژه طلاب سال اول حوزه های علمیه خواهران با حضور طلاب حوزه های علمیه فاطمیه، زهراییه، نرجس خاتون، ام الائمه، الزهرا نجف آباد و حوزه های صالحات فولادشهر و کوثر شهرستان تیران، صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهید احمد کاظمی برگزار شد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات