۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۲۱۹۴۹
امام جمعه بابل:

دستاوردهای دفاع مقدس به شیوه اثرگذار برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: باید آرمان های و ارزش های دفاع مقدس به شیوه اثرگذار برای نسل جوان تبیین شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت حماسه آفرینی های رزمندگان در دفاع مقدس گفت: ملت ما علیرغم گذشت سال ها، حماسه آفرینی های بزرگ ملت را در دفاع مقدس آن را فراموش نمی کند.

 

وی با بیان این که آنهایی که کارنامه زندگی شان مزین به حضور در عرصه رزم و دفاع مقدس است بر خود باید ببالند و ما بر آن افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: مبارک ترین ایامی که بر این کشور گذشت همین ایام دفاع مقدس است و ملت ما باید این ایام را گرامی بدارد  و بر آن افتخار کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با ابراز تأسف از برخی اظهار نظرها در کوچک شمردن افتخارات دفاع مقدس تصریح کرد: در نوشته ای آمده بود که چه چیزی در دفاع مقدس وجود دارد که شما هر بار سعی می کنید که زمان و جلوه های آن را در کشور پراکنده کنید، چه ضرورتی وجود دارد مگر در این کشور حوادث دیگری وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: نویسنده این مرقومه یا خود را به نادانی می زند یا جهالت و عمیقاً سبب چنین جملات را بر زبان و قلم او جاری می کند که این گونه جفاکارانه به یکی از بزرگترین حماسه آفرینی تاریخ ملت ایران اینگونه حمله می کند.

 

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سؤوالات این نویسنده گفت: این بزرگ نمایی برای این است که این ملت بزرگترین برکات را در همین جنگ به دست آورده است، در حالی که دشمن بزرگترین خسارت را به مردم و سر زمین او وارد کرده است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل افزود: با همه آرزوهای تاریکی که دشمن در خود داشت و برای دست یابی به آنها این جنگ را تحمیل کرد اما این ملت در مقابل آنها ایستادگی کرد.

 

امام جمعه بابل با بیان توصیف علل نامگذاری دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این دفاع و ایستادگی را برای این مقدس می نامیم که همه جلوه این مقاومت برای دفاع از اسلام و کیان این ملت، امت و تمامیت ارضی بود و به حمد الهی این ملت هشت سال توانست از این امور دفاع و عزت خود را تأمین کند و کمر دشمن را بشکند.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: دفاع مقدس چنان وحشتی در چشم و دل ابر قدرت های جهان ایجاد کرد که تاکنون جرأت این را نداشتند که به این ملت و مملکت تعرض کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این که در اطراف این کشور سخت ترین جنگ ها و کشتارها رخ می دهد اما کشور ما در امنیت کامل است، گفت: به برکت دفاع مقدس چنان اقتداری به سازمان رزم و ملت و تجهیزات و خلاقیت ما مرحمت کرد که هیچ صحنه ای در این ملت این گونه برکت آفرین نبوده است و ما باید قدردان باشیم و این ایام را مبارک بدانیم.

 

حجت الاسلام روحانی با پیشنهاد دادن به مساجد و پایگاه ها برای تبیین برکات دفاع مقدس تصریح کرد: پایگاهای بسیج و مساجد برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به رخ همگان بکشند و آنها را زینت بدهند تا  افرادی هستند که هنوز این برکات را ندیده اند.

 

وی افزود: دختر و پسر نوجوان که صحنه های دفاع مقدس را ندیده اند و در آن موقعیت ها حاضر نبودند با بیان خاطرات و نشر آثار آن دوران می توانند به صورت ملموسی ارتباط خود را با صحنه های دفاع مقدس برقرار کنند.

 

امام جمعه بابل با درخواست از رزمندگان و ایثارگران برای ثبت و نشر خاطرات دفاع مقدس گفت: خاطرات نگاشته شده دفاع مقدس برای فرزندان ما می ماند و آن را می خوانند و به آن افتخار می کنند.

 

وی ادامه داد: افتخاری برای نسل بعدی می ماند که پدران آنها کسی بود که در میدان جنگ جنگید و از کشور و ملت خود محافظت کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خلق آثار مختلف در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مقام معطم رهبری  کتاب های مربوط به خاطرات حماسه آفرینی ها در دفاع مقدس را می خوانند و مقدمه های زیبایی در این کتاب ها به نگارش در می آورند این عنایت ایشان به دلیل این است که این خاطرات نشان دهنده هویت و عظمت ما است و ماباید آنها را زنده نگه داریم /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات