۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۹۷۰
امام جمعه تبریز:

بهره‌مندی از تجارب جنگ تحمیلی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر بهره‌مندی از تجارب جنگ تحمیلی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تأکید کرد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در استان که صبح امروز در میدان آذربایجان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های روزافزون صنایع دفاعی کشور اظهار داشت: امروز کشورمان جزو کشورهای تراز اول در صنایع دفاعی است، این پیشرفت ها حاصل تلاش نیروهای مستعد و متعهد است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که پس از پایان جنگ تحمیلی و در طول سال های گذشته ایران اسلامی از نظر تسلیحات نظامی و دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: رژه نیروهای مسلح پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه دارد اما به دنیا اعلام می کنیم هیچ ابرقدرتی جرأت ندارد به ایران اسلامی نگاه چپ بیاندازد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که امنیت و آرامش امروز کشور مدیون جانفشانی های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس و تلاش های بی وقفه فرزندان انقلاب در سپاه و ارتش است، گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی، سراسر حماسه آفرینی و ایثارگری فرزندان برومند ایران اسلامی بوده است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر بازخوانی ارزش های دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: هنوز وقایع و حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان به صورت کامل بیان نشده است، حدیث هشت سال دفاع مقدس به همگان ثابت کرد که جوانان ایرانی چگونه با الهام از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب، ایستادگی کردند.


وی ادامه داد: در طول تاریخ هر گاه ایران وارد جنگی شده بود، بخشی از خاک کشور توسط بیگانگان اشغال شده بود، اما دوران دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن درنیامد، تا جایی که دشمن متجاوز بعصی عاجزانه درخواست آتش‌بس و قبول قطعنامه را داشت.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر بهره‌مندی از تجارب جنگ تحمیلی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گفت: تنها عاملی که موجب پیروزی ایران اسلامی بر دشمن تا بن دندان مسلح بود، وحدت حول محور ولایت و ایمان به نصرت الهی بود، رزمندگان ایرانی به رغم ضعف تجهیزات با تکیه برایمان و باور خود توانست در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.


امام جمعه تبریز خودباوری و تقویت وحدت ملی را از جمله مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در طول این دوران افتخارآمیز ایران اسلامی با وجود بسیاری از کمبودها و کاستی ها توانست با اعتماد به نفس جوانان خود به دستاوردهای بسیار بزرگی دست یابد که ناشی از ایجاد خودباوری در میان ملت بود.


وی خودباوری و اعتماد به نفس آن دوران را عامل خلاقیت ها و ابتکارات جوانان کشور در زمینه های دفاعی و علمی دانست و گفت: هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس انتقال این میراث گرانبهای انقلاب اسلامی به نسل های جوان جامعه است، موضوع دفاع مقدس باید در دروس مدارس و دانشگاه ها گنجانده شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات