۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۹۸۴
آیت الله علوی گرگانی:

فقدان رهبر انقلاب های منطقه را با چالش مواجه کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به بیداری اسلامی و انقلاب های روی داده در منطقه، فقدان رهبر را مشکل و چالش جدی این تحولات دانست.
آيت الله علوي گرگاني 2/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران نیروی انتظامی کشور در توضیح آیه«أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ»اظهار داشت:خداوند مال، اولاد‌، پست و مقام را وسیله آزمایش قرار داده است.


وی با تأکید بر این که باید در تربیت فرزندان کوشا باشیم تا افراد مفیدی برای جامعه باشند، گفت: هستند کسانی که فرزندشان نه تنها برای جامعه مفید نیست بلکه موجب فتنه می شوند؛ خداوند ما را مورد امتحان قرار خواهد داد تا ببیند از این اولاد، پست و مقام و ثروتی که داریم چگونه استفاده می کنیم؟


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: اگر بتوانید فرزندان خود را درست تربیت کنید و از اموال و مقامی که دارید را در خدمت جامعه به کار گیرید اجر بزرگی نزد خداوند دارید؛ وقتی خداوند از کلمه«عظیم»استفاده می کند، ارزش این اجر بیشتر مشخص می شود.


حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان آیه«فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ»گفت: خداوند می فرماید هر اندازه که توان و قدرت دارید تقوا را رعایت کنید؛ بیش از هشتاد آیه در قرآن درباره تقوا است، هشدارهای مکرر خداوند در این زمینه نشانه اهمیت این مطلب است.


وی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: دلیل این که هرسال باید 8 سال دفاع مقدس یادآوری شود این است که اگر به انسان تذکر داده نشود به شکل طبیعی فراموش می کند؛ باید و رنج‌ها و مقاومتی که ملت شریف ایران در آن دوران متحمل شدند، هر ساله به خوبی تبیین شود تا همه قدر این نعمت امنیت و دستاوردهای آن را بدانند.


این مرجع تقلید با تأکید بر این که باید قدر نعمت‌های الهی را بدانیم و شکرگزار آنها باشیم، گفت: استقلال و قدرتی که امروز داریم ارزان به دست نیامده، خون‌های بسیاری پای این انقلاب ریخته شده است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وجود رهبر معظم انقلاب را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و بیان داشت: صدمه‌هایی که بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر می بینند ناشی از آن است که رهبر ندارند، به همین دلیل همه سرگردان هستند و نمی توانند فعالیت منسجمی داشته باشند؛ دعا کنیم خداوند نعمت ولایت، مرجعیت، استقلال و آزادی را از ما نگیرد.


حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که انسان در همه زمینه‌ها محتاج یادگیری و علم آموزی است، گفت: در امور دینی نیز به مربی و راهنما نیاز است؛ خداوند دستورات خود را از طریق نمایندگانی که دارد یعنی انبیاء و امامان به دست ما رسانده است و امروزه علما این مسؤولیت را به عهده دارند.


وی افزود: مسلما کسانی که تحت تعلیم هستند باید یک روزی امتحان بدهند؛ خداوند در قرآن می فرماید باید همه مورد آزمون قرار گیرند حتی پیامبران از این قاعده مستثنی نیستند./928/پ202/ج

ارسال نظرات