۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۹۹۶

چند خبر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با بیان این که خانواده‌ اصفهانی دو باب واحد تجاری خود را وقف نمودند گفت: این موقوفات در خیابان جی، خیابان همدانیان واقع شده است که ارزش آنها چهار میلیارد ریال برآورد شده است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمد هادی روح‌الامینی با بیان این که خانواده ای دو باب مغازه خود را وقف امور خیر نموده اند، گفت: خانواده‌های اصفهانی همچنان در انجام امور خیر پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان این که خانواده‌ای اصفهانی دو باب واحد تجاری خود را وقف نمودند ابراز داشت: این موقوفات در خیابان جی، خیابان همدانیان واقع شده است.

حجت الاسلام روح‌الامینی متذکر شد: واقفین محسن صراف و همسر ایشان بدرالسادات نقوی این موقوفات را با نیت تأمین معاش طلاب شیعه اثنی عشری فقیر و نیازمند حوزه علمیه اصفهان وقف نمودند.

وی با اشاره به این که مساحت هریک از موقوفات بالغ بر 25 مترمربع است گفت: تمامت عرصه و اعیان، سرقفلی، حق کسب و پیشه دو باب مغازه تجاری به مساحت تقریبی 25 مترمربع وقف شده است.

حجت الاسلام روح المینی خاطرنشان کرد: براساس نظر واقفین، تولیت موقوفه برعهده خانم بدرالسادات نقوی و بعد از فوت ایشان با همسر مکرم محسن صراف و پس از آن با رییس وقت حوزه علمیه اصفهان خواهد بود.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این موقوفات چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وقف قطعه زمینی به متراژ 430 متر مربع در فلاورجان

 

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: بانوی خیراندیش فلاورجانی به نام ام‌البنین قاسمی قطعه زمین خود را با نیت ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی تجاری وقف کرد.

 

وی تصریح کرد: این موقوفه در مساحت 430مترمربع در خیابان کمربندی که یکی از موقعیتهای مناسب شهرستان است واقع شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر چهار میلیاردو 300میلیون ریال برآورد شده است.

 

وی با بیان این که وقف یکی از سنتهای نبی مکرم اسلام است، گفت: پیروان آن حضرت با وقف کردن قسمتی از اموال خود نسبت به این سنت حسنه به ایشان تمسک جسته‌اند.

 

حجت الاسلام فاضلی خاطرنشان کرد: وقف دارای آثار دنیوی و اخروی بسیاری است و موجبات رضایت حق تعالی را در بر دارد.

 

وی در ادامه به حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) اشاره و بیان کرد: براساس بیانات پیامبر عظیم‌الشان، کسی که بخشی از اموال خود را در راه خدا می‌دهد دیگر از مرگ نمی‌هراسد چرا که خداوند در برابر عمل او پاداشی عظیم به او عطا می‌نماید.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان متذکر شد: تولیت این موقوفه در زمان حیات برعهده واقف و پس از آن با اولاد ذکور وی است.

 

اجرای طرح مهر تحصیلی از محل موقوفه سید صدرالدین امامی

 

علی مبشری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین و دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، طرح مهر تحصیلی در شهرستان سمیرم اجرا شد.

 

وی تصریح کرد: این طرح با هدف تأمین هزینه تحصیلی دانش آموزان نیازمند و شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم اجرا شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: در این طرح به بیش از 10 دانش آموز بی سرپرست بسته های لوازم التحریر اهدا شد.

 

وی افزود: این افراد توسط هیأت امنا و موسسه قرآنی ثامن الائمه شناسایی و به اداره اوقاف شهرستان معرفی شدند.

 

مبشری بیان کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل موقوفه سید صدرالدین امامی که با نیت کمک هزینه تحصیلی است، تأمین شد.

 

اجرای طرح «هر زائر حامی یک یتیم» در شهرستان نطنز

 

حجت الاسلام مرتضی اکبری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: نشستی تخصصی در خصوص اجرای طرح مهر تحصیلی با حضور رییس آموزش و پرورش، رییس کمیته امداد و نماینده اداره بهزیستی شهرستان نطنز برگزار شد که در این نشست کلیه جوانب طرح مهر تحصیلی بررسی شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: در این نشست مصوب شد این طرح در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) روستای خفر با شعار «هر زائر حامی یک یتیم» برگزار شود.

 

وی افزود: براساس مصوبات این جلسه ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی اسامی 100 دانش آموز یتیم و نیازمند را در اختیار اوقاف خواهد گذاشت و برای تمامی افراد معرفی شده پرونده در اداره اوقاف شهرستان تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) با برپایی پایگاه مهر تحصیلی پرونده های دانش آموزان در معرض دید زائرین قرار خواهد گرفت و هر کدام از آنان می توانند سرپرستی یکی از یتیمان را برعهده گرفته و به طور ماهانه مبلغی را به منظور تامین هزینه های تحصیلی به حساب آنان واریز نمایند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در پایان خاطر نشان کرد: به منظور پیگیری از ادامه این طرح کارگروهی در اداره اوقاف شهرستان تشکیل و بر روند این طرح نظارت خواهد داشت./939/پ202/ب

ارسال نظرات