۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۲۲۰۳۲
فردا در قم؛

شانزدهمین دوره مدیریت مسجد آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین دوره مدیریت مسجد با هدف آشنایی طلاب با کارکردهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مسجد از فردا در مدرسه عالی دارالشفای قم آغاز به کار می‌کند.
مسجد

حجت‌الاسلام تقی قرائتی کاشانی، مسؤول برگزاری دوره‌های مدیریت مسجد در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری شانزدهمین دوره مدیریت مسجد خبر داد و گفت: این دوره‌ها در سطح کارشناسی و شناخت بهتر مساجد برای طلاب حوزه علمیه از سوی مؤسسه مسجد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: شانزدهمین دوره مدیریت مسجد همراه با تقدیر از برگزیدگان دوره قبل فردا سه‌شنبه یکم مهرماه 1393 از ساعت 11 تا 12 در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.

 

مسؤول برگزاری دوره‌های مدیریت مسجد با بیان این‌که هر کاری در عرصه دین، دیانت و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باید از مسجد آغاز شود، ادامه داد: دوره‌های مدیریت مسجد، طلاب را با کارکردهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مسجد آشنا می‌کند و سبب می‌شود افراد در زمینه مدیریت مساجد به روز شوند.

 

وی اظهار داشت: تاکنون 15 مرحله از دوره‌های مدیریت مساجد برگزار شده که در هر دوره 60 طلبه مورد پذیرش و تربیت قرار گرفته‌اند که در دوره شانزدهم نیز 60 طلبه دارای شرایط پذیرفته شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام قرائتی کاشانی با اشاره به شرایط حضور در دوره مدیریت مسجد، خاطرنشان کرد: افرادی که در این دوره حاضر می‌شوند باید پایه 7 حوزه را به اتمام رسانده و یک سفر تبلیغی مردمی نیز داشته باشند و همچنین بتوانند در گزینش و مصاحبه، نمره قبولی را کسب کنند.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که دوره مدیریت مسجد به صورت یکساله و در 100 جلسه درسی در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوره‌های مدیریت مسجد در شهرستان‌ها نیز به صورت کوتاه‌مدت و مقدماتی در 40 جلسه فشرده انجام می‌شود.

 

مسؤول برگزاری دوره‌های مدیریت مسجد ابراز داشت: در پایان دوره یکساله به افراد شرکت‌کننده گواهینامه مدیریت مسجد اعطا می‌شود و افراد با این گواهینامه می‌توانند در درس خارج فقه مسجد شرکت کنند.

 

وی گفت: درس خارج فقه مسجد هرسال بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرس 2 و 3در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مدیریت مسجد فردا سه‌شنبه اول مهرماه 1393 از ساعت 11 تا 12 در سالن اجتماعات(زیرزمین) ساختمان آموزش مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود./907/ت302/ی

ارسال نظرات