۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۲۲۰۳۷
استاد دانشگاه امام حسین:

تاریخ مصرف و دوره داعش تمام شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام حسین(ع) مطرح کرد: تاریخ مصرف و دوره اوج داعش تمام شد و رو به شکست است و علت این شکست مقاومت مردم عراق بوده است.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قربانعلی محبوبی استاد دانشگاه امام حسین(ع) در نشست تخصصی «آمریکا، داعش؛ ائتلاف پوچ» در مرکز مطالعات راهبردی بین الملل گفت: هدف از برهم زدن سوریه، عراق و لبنان و محور مقاومت، تضعیف و تخریب مقاومت است.

وی افزود: هدف غرب در جنگ 33 روزه زدن حزب الله بود اما موفق نشدند و بعد از آن جنگ 22 روزه و 8 روزه و اخیراض 51 روزه را علیه حماس و جهاد اسلامی به راه انداختند اما در هیچ کدام از این ها نیز موفق نشدند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) درباره سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل داخلی سوریه به سبب تک حزبی و بعثی بودن نظامش حرف ها و انتقاداتی دارد و اگرچه  بشار اسد پس از سال 2000 قانون انتخابات و قانون اساسی و مسایل اقتصادی و سیاسی این کشور تغییراتی ایجاد کرد، همچنان انتقاداتی داریم اما سیاست خارجی این کشور را همواره تایید کرده است زیرا همواره با ایران همراه بوده است.

وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس که عراق می خواست جنگ ایران و عراق را جنگ عربی ایرانی مطرح کند اولین کشوری که به ایران کمک کرد، سوریه بود.

محبوبی با بیان این که داعش و گروه های سنی نشین در عراق پس از آن که قدرت را از دست دادند انتقادات و حتی شورش هایی داشتندف اظهار داشت: قانون عراق اختیارات زیادی به شورای استان ها داده است و در الانبار و سایر بخش های مشابه آن نفوذ دولت کم بود و وقتی نیرویی از سوی دولت وارد آن می شد، می گفتند نیروهای شیعی صفوی می خواهند در میان ما نفوذ کنند.

این کارشناس با تأکید بر این که هدف از شکل گیری این گروه ها تضعیف مقاومت و ایران است، گفت: داعشی ها قبل از حمله به عراق در کاخ اردن جلسه ای برگزار کردند که موجب فراخواندن سفیر اردن از سوی وزارت خارجه شد.

وی تأکید کرد: تاریخ مصرف و دوره اوج داعش تمام شد و رو به شکست است و علت این شکست مقاومت مردم عراق بوده است و آقا فرمودند که این مردم عراق و ارتش و دولت عراق آمرلی را آزاد کردند.

محبوبی آزاد سازی و فتح آمرلی را فتح القصیر در سوریه دانست که به سبب فتح آن، فتح شهرهای دیگر نیز آغاز خواهد شد و افزود: به سبب این فتح، نیروهای داعش در برخی مناطق در محاصره قرار گرفتند و این ها همه برای ما همان پیچ تاریخی است که باید از آن عبور کنیم ما باید از همه این ها عبور کنیم تا در آینده نقشی که باید در منطقه داشته باشیم، برسیم.

وی با اشاره به این که ما از سوریه عبور کردیم از بحران عراق نیز عبور خواهیم کرد، درباره نقش هاکان فیدان درباره تجهیز لجستیک داعش گفت: این ها از طریق تاسیس ان جی او هایی که بتواند به داعش در سوریه و عراق کمک هایی کنند، در تلاش هستند و وی هماهنگ کننده این قضایا هست./805/ پ203/ج

ارسال نظرات