۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۲۱۰۴
گزارشی از یک انتصاب؛

تدبیر رهبر معظم انقلاب باعث ایجاد وحدت در اصفهان شد

خبرگزاری رسا ـ به بهانه دوازدهمین سال انتخاب آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، نگاهی گذرا به فعالیت‌های ایشان خواهیم داشت.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، به بهانه دوازدهمین سال انتخاب آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، نگاهی گذرا به اوضاع اصفهان در این سال ها خواهیم داشت.

در 17 تیر ماه سال 1381 و بعد از ارسال استعفای آیت الله سید جلال طاهری امام جمعه وقت اصفهان در قالب نامه ای سر گشاده به مردم ایران، رهبر معظم انقلاب، بیستم تیر ماه در نامه ای به آیت الله طاهری، بر وحدت میان مردم و مسؤلان تأکید کردند.

رهبر معظم انقلاب در این نامه آورده اند: امروزه برای رفع مشکلات مردم سه امر محوری وجود دارد،... سوم و از همه مهمتر، وحدت ملّی و یک صدایی مسؤلان و خواص است که اگر مخدوش شود، هیچ حرکت سازنده به سامان نمی رسد. مردم فداکار و مؤمن ما بحمدللّه در زیر پرچم اسلام و انقلاب متحدند؛ نمونه ای از حضور پُرحماسه و پُرانگیزه مردم در دفاع از نظام اسلامی و اعلام حمایت از مبانی انقلاب را خود جنابعالی در سفر چند ماه قبل اینجانب به اصفهان شاهد و ناظر بودید و پس از آن که عظمت و هیبت اجتماع مردم مؤمن و غیور و جوانان پرشور و مصمم را در میدان امام و خیابان های اطراف آن به چشم خود دیدید، به اینجانب گفتید که من از اوایل انقلاب چنین جمعیت متراکم و پرشوری در این میدان عظیم ندیده ام. 

 

مردم، بر خلاف تحلیل اشخاص مغرض، پشتیبان نیرومند انقلاب، اسلام و امام اند

امام خامنه ای مدظله العالی ادامه داده اند: مردم بر خلاف تحلیل تعداد انگشت شمار اشخاص مغرض یا فریب خورده، پشتیبان نیرومند انقلاب و اسلام و امام اند. کسانی که بر اثر تلقین اطرافیان ناباب و نامطمئن پنداشته اند که نظام جمهوری اسلامی دوران ضعف و انحلال را می گذراند، خودشان در دوران ضعف و انحلالند.

ایشان متذکر می شوند: دشمنان سوگند خورده انقلاب که یک روز هم با امام و امت دل صاف و مهربان نداشته اند، با این تلقین ها می خواهند مردم را مأیوس، جوانان را گمراه و بعضی پیران موجّه ولی بی خبر را مدّعی امام و انقلاب کنند. در چنین شرایطی حرف زدن و اقدام کردن، هوشیاری بیشتری می طلبد و اندک غفلتی دشمنان داخلی و خارجی را در سوء استفاده و سوء نیت خود گستاخ می سازد و جفای بزرگی به این ملت مظلوم است.

رهبر معظم انقلاب در ادامه آورده اند: از همین رو، روزی که اطلاعیه منسوب به جنابعالی صادر شده، ضدانقلاب که در زیر سایه آمریکا و اسرائیل با پول آنها زندگی و تغذیه می کند، بیشترین سوء ستفاده را از آن کردند و آن را مقابله با سیاست های امام راحل و نفی و رفض نظام اسلامی و شعارهای آن وانمود کردند. 

آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله تصریح کرد: البته بنده با سابقه رفاقت و آشنایی با جنابعالی و اطلاع از سوابق ممتدتان در انقلاب و نیز اطلاع از محبّتی که همواره نسبت به اینجانب ابراز کرده اید، چنین برداشتی نمی کنم؛ ولی کسانی که سخن شیطان را باور کنند و فریب آن رابخورند نیز وجود دارند؛ این باید موجب شود که همه ما در گفتار و اظهار خود هوشیاری و دقت و اخلاص بیشتری به کار گیریم و نگذاریم وحدت و انگیزه این ملت بزرگ و قهرمان خدای نخواسته با غفلت ما مخدوش شود.

 

رهبر انقلاب: از مردم عزیز و وفادار اصفهانی می خواهم در حفظ آرامش شهر تلاش کنند

ایشان در پایان آورده اند: از مردم عزیز و وفادار و مردان و زنان مؤمن و غیور اصفهانی و به خصوص از فرزندان انقلابیم می خواهم که همه سعی خود را در حفظ آرامش شهر و محیط نماز جمعه اصفهان به کار برند و از هر شعار و حرکتی که موجب تشنج و اختلاف و دو دستگی شود، جداً پرهیز کنند. بی شک یکی از مهم ترین هدف های دشمن ایجاد هرج و مرج و آشفتگی و درگیری میان اقشار ملت است. با کمال هوشیاری از تحقق این خواسته دشمنان زبون و ابله و پلید، جلوگیری کنید.

پس از گذشت چند ماه از این نامه و در تاریخ 25 شهریور رهبر معظم انقلاب طی حکمی آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان معرفی کردند.

ایشان در این حکم آورده است: اکنون که آیت الله طاهری از امامت جمعه اصفهان کناره گیری کرده اند، جنابعالی را که مزیّن به زیور علم و عمل و مفتخر به خدمات ارزنده به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافراز به تقدیم شهدای عالی مقام می باشید، به امامت جمعه  آن شهر پر افتخار و نمایندگی خود در میان مردم مؤمن و شجاع و شهید پرور آن استان منصوب می کنم.

در بخشی دیگر از این حکم آمده است: اصفهان در تاریخ انقلاب دارای نقشی ویژه است و مردم هوشمند و لایق آن بر جستگی های فراوانی را در میدان جهاد و سیاست و علم و سازندگی از خود نشان داده اند، جوانان پر شور و انقلابی آن در همه ی آزمایش های دشوار توانستند راه درست را هشیارانه بیابند و آن را شجاعانه طی کنند. نام شهیدان پر آوازۀ اصفهان هم اکنون در چهار گوشه ی کشور با گوش دل و جان مردم، آشناست، حوزه علمیه و دانشگاه آن شهر هم اکنون از جمله سرآمدان حوزه و دانشگاه اند و حضور بزرگانی که معلم دین و اخلاق اند مایه رشد تقوا و خود آگاهی در آن شهر است، حضور شخصیت جامع علمی و عملی و انقلابی جنابعالی در مسؤولیت خطیر امامت جمعه اصفهان خواهد توانست وحدت و نشاط و استقامت در صراط مستقیم اسلام و انقلاب را در آن شهر و استان روز افزون سازد، انشاء الله امید است نماز جمعه محور وحدت و همدلی و مرکز نشر ایمان و معنویت و جایگاه ممتاز تبیین اندیشه های انقلاب و امام باشد و دل های تشنه ی جویندگان حقیقت را سیراب کند.

به دنبال صدور این حکم آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، 29 شهریور ماه سال 1381 وارد شهر گنبدهای فیروزه ای شد. وی در ابتدای ورود به اصفهان به دلیل آماده نبودن دفتر فعلی، در دفتر تبلیغات اسلامی مستقر شد و به رسیدگی به امور پرداخت.

امروز و پس از گذشت 12 سال از آن تاریخ، اصفهان فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته و بحران های مهمی را به مدد الهی سپری کرده است، که این گزارش به بررسی نقش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خواهد پرداخت.

در این سال ها، بحران هایی چون فتنه 88، قرض الحسنه ها، مشکلات اقتصادی کارخانه هایی چون گیتی پسند و ذوب آهن و بحران آب از جمله مواردی بود که با همکاری مردم و مسؤولان اصفهان در آرامش کامل سپری شد.

 

مدیریت در اصفهان مانند حرکت در میدان مین است

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در این خصوص گفت: شجاعت، صلابت، اقتدار و مردمداری از جمله ویژگی های شخصیتی آیت الله طباطبایی نژاد است.

وی تأکید کرد: آرامش حاکم بر اصفهان و وحدت میان مسؤلان و مردم، وامدار تصمیم مدبرانه رهبر انقلاب در انتخاب نماینده ای شایسته برای این استان است؛ چرا که مدیریت در اصفهان مانند حرکت در میدان مین است.

حجت الاسلام ارزانی ارتباط خوب و مؤثر آیت الله طباطبایی نژاد با مسؤلان استان در دوره های مختلف را یکی از دلایل ایجاد وحدت در استان برشمرد و گفت: مسؤلین فرهنگی استان همواره در همه اموری که مطابق با موازین شرعی اسلام و عرفی استان بوده، حمایت ایشان را چون پدری دلسوز  همراه داشته اند.

وی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان را مأمنی برای نیازمندان و نا امیدان دانست و گفت: هر گاه مردم برای مشکلی از همه جا نا امید می شوند، به دفتر ایشان پناه می آورند و در حد امکان نیز با هماهنگی با دستگاه های مربوطه پاسخ می گیرند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأسیس دبیرخانه مهندسی تبلیغات دینی را از دیگر اقدامات شایسته نماینده ولی فقیه در استان دانست و گفت: مسؤلیت بسیار و مورد نقد قرار گرفتن، از جمله دلایلی است که اغلب افراد و علما از پذیرش پست مدیریتی سر باز می زنند؛ لیکن ایشان با شجاعت، مدیریت را پذیرفت و با تمام توان برای اعتلای حوزه علمیه اصفهان تلاش کرد.

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی در حوزه های علمیه را از دیگر ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد دانست و افزود: اجرای طرح ادیب از دیگر طرح های موفق وی در زمان مدیریت حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام ارزانی، احداث، بازسازی و تعمیر مدارس علمیه را از دیگر اقدامات قابل تقدیر آیت الله طباطبایی نژاد دانست و گفت: جهد و تلاش ایشان برای رسیدگی به امور عمرانی مدارس علمیه با وجود نداشتن بودجه ای قابل قبول، نشان از دلسوزی ایشان برای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی دارد.

وی ارتباط مستمر و چهره به چهره با طلاب و اظهار نظر مدیران حوزوی و طلبه‌ها، رسیدگی به امور رفاهی طلاب با وجود تمام کمبود‌های مالی را از دیگر اقدامات ایشان در حوزه علمیه‌ عنوان کرد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی، مسؤل دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز به خصوصیات اخلاقی آیت الله طباطبایی نژاد اشاره و اظهار داشت: قاطعیت، جدیت و در عین حال مردمداری وی از جمله عوامل موفقیتشان در اداره امور استان است.

وی گفت: آیت الله طباطبایی نژاد بدون در نظر گرفتن ملاحضات سیاسی و شخصی، در تصمیمات خود رضای الهی را مد نظر می گیرند و چه بسا به همین دلیل برخی افراد نیز از سخنان ایشان رنجیده باشند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در تصمیمات خود تنها رضای الهی را در نظر می گیرد

حجت الاسلام هاشمی، به سبقه فعالیتی آیت الله طباطبایی نژاد اشاره کرد و گفت: فعالیت وی در نهادهای قضایی، مجلس شورای اسلامی و نمایندگی رهبر انقلاب در سوریه، باعث شده با کوله باری گران از تجربیات، در بسیاری از مشکلات استان نظرات کارشناسی مفیدی ارائه دهند.

وی افزود: آیت الله طباطبایی نژاد سوابق و تجربیات خود را در خدمت مرتفع شدن مشکلات استان گرفته است و تلاش ها و رایزنی های متعدد وی در خصوص بحران آب با مسؤلان استانی و کشوری از جمله این موارد است.

به همین بهانه به سراغ آیت الله طباطبایی نژاد رفتیم، که وی در پاسخ به این سؤال که برخی حضور شما در استان را مایه ایجاد ثبات و آرامش می دانند، گفت: این آرامش و وحدتی که در استان اصفهان حاکم شد، به واسطه حضور پر برکت ولی فقیه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله به اصفهان و سخنان گهربارشان در جمع مردم شهرستان های مختلف بود.

وی اذعان داشت: اگر همراهی و همدلی مردم و مسؤلان استان نبود، قطعا کاری از پیش نمی رفت.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: من نیز از این فرصت استفاده می کنم و از همفکری، همدلی و همراهی مردم، مسؤلان و علمای استان اصفهان که در همه حال یار و همراه من بودند تشکر می کنم و بر این باورم که جز با مدد الهی و توجهات حضرت بقیه الله(عج) نه تنها مشکلات استان، بلکه مشکلات ایران اسلامی حل نمی شد.

وی اظهار داشت: بزرگترین موهبتی که نصیب مردم ایران اسلامی شده است، وجود ذی جود رهبر معظم انقلاب است، که باعث ایجاد ثبات و امنیت در کشور شده است.

/1305/503/ر

ارسال نظرات