۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۱۰۹
امام جمعه موقت قزوین:

مسؤولان به قول‌های آمریکا اعتماد نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با اشاره به بی‌مهری‌ها و دروغ پردازی‌های آمریکا در مذاکرات، گفت: کسانی که به آمریکا اعتماد می‌کنند مورد اعتماد نیستند.
حجت الاسلام عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، شب گذشته 31 شهریور ماه در نشست هفتگی تفسیر قرآن در امام‌زاده اسماعیل قزوین گفت: خدا در آیه 18 سوره حجرات می فرماید «همانا خداست که نهان آسمان‌ها و زمین را می‌داند و خدا به آنچه می‌کنید بیناست.» این آیه به نوعی جمع بندی تمام سوره است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در سوره حجرات گاهی خداوند افرادی را معرفی می‌کند که ایمان داشتند ولی ادب ایمان را نداشتند، خدا در مواجهه با این افراد آن‌ها را ارشاد می‌کند و روش صحیح رفتار با پیامبر، قرآن و خود را می‌آموزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که خداوند در سوره حجرات افرادی را معرفی می‌کند که ایمان نیاورده‌اند ابراز داشت: افرادی هستند که فقط مسلمان شده‌اند و برخی دیگر که حتی مسلمان هم نشده‌اند بلکه تسلیم مسلمانان شده و اظهار اسلام کرده‌اند.

 

امام جمعه موقت قزوین افرادی که مومن و مسلمان نیستند را نیز مخاطب سوره حجرات خواند و بیان داشت: خداوند در این سوره این افراد را با عنوان انسان می‌خواند و به آن‌ها خطاب می‌کند نهان شما را آشکار و پنهان می‌دانم.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه جلوتر از خدا و پیامبر حرکت کردن را امری مذموم خواند و افزود: هرگز نگویید خدا این طور گفته اما ما این طور عمل می‌کنیم در همه زمینه‌ها باید مراقب این نکته بود، برای مثال برخی درباره حکم قصاص می‌گویند شرایط زمانه اقتضا نمی کند.

 

وی حکم خداوند و معصومان را عین عدل و مهربانی دانست و ابراز داشت: ما نباید مهربان‌تر از مادر بشویم، پس تقوای الهی پیشه کنید همان طور که خداوند در سوره حجرات می‌فرماید: «خداوند هم سمیع است و هم علیم و نمی توانید چیزی را از او پنهان کنید.»

 

امام جمعه موقت قزوین یکی از نکاتی که در سوره حجرات به آن اشاره شده را ادب رفتار با پیامبر دانست و گفت: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید صدایتان را از صدای پیامبر بالاتر نبرید، یعنی نباید صدایی جای صدای پیامبر را بگیرد و بیشتر از او شنیده شود.

 

وی در ادامه افزود: امروزه می‌گوییم ما در کشور یک رهبر داریم اما گاهی مسؤول دیگری تعابیری را به کار می برد که انگار رهبر را ندیده و صدایش جای صدای رهبری را می گیرد، این به شدت ممنوع است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین بیان داشت: از امیرمومنان(ع) یاد بگیریم که در زمان حیات پیامبر(ص) هیچ خطبه‌ای از خطبه‌های نهج البلاغه را ایراد نکرد و همه این خطبه متعلق به بعد از وفات پیامبر است، این که مردم فکر کنند دو نفر آن‌ها را رهبری می کنند آسیب‌زاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که این گونه مجادله‌ها مربوط به زمان جاهلیت است و موجب از بین رفتن اعمال نیک می شود ابراز داشت: رهبری جای توقف نیست، ما را به معصومان می رساند و معصومان نیز ما را به سوی پیامبر می برند و پیامبر مردم را به خدا رهنمون می سازد و این توحید است.

 

امام جمعه موقت قزوین افرادی را که آداب برخورد با قرآن و پیامبر را رعایت می کنند در مقابل دسته نخست معرفی کرد و افزود: این افراد کسانی هستند که در دانشگاه تقوا پذیرفته شده اند و در راس آن‌ها مولای متقیان قرار دارد و که در رأس شان نزول این آیه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: افرادی که ادب برخورد با قرآن و پیامبر را رعایت می‌کنند کسانی هستند که اگر لغزشی هم داشته باشند خداوند از آن‌ها می گذرد چنانچه خود فرموده به آن‌ها پاداش عظیم می‌دهم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این نکته که تفسیر هر سوره‌ای از قرآن مجید راه را برای شناخت بیشتر نسبت به آن سوره هموار می‌کند ابراز داشت: بسم الله الرحمن الرحیم برای هر سوره‌ای به مثابه سر برای بدن انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی این مسأله را مورد اختلاف شیعه و سنی خواند و بیان کرد: در میان اهل سنت فقط دو بسم الله را به رسمیت می شناسند که یکی از آن ها در ابتدای سوره حمد و دیگری در میانه سوره نمل آمده است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در قرآن‌های اهل سنت نیز فقط در مقابل بسم الله سوره حمد عدد یک گذاشته‌اند و آن را جزء سوره می‌دانند و در مورد بقیه سوره‌ها جهت رعایت تشریفات بسم الله الرحمن الرحیم می‌نویسند.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به بی‌مهری‌ها و دروغ پردازی‌های آمریکا در مذاکرات اخیر ابراز داشت: وزیر محترم امور خارجه با وجود مشاهده این بی ادبی‌ها از جانب آمریکا می‌گوید اگر اوباما به ما قول بدهد ما به او اعتماد می‌کنیم، اگر شما به عنوان وزیر امور خارجه به او اعتماد می کنید، ما به شما اعتماد نمی‌کنیم./955/پ202/ب4

ارسال نظرات