۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۲۲۱۱۸
رییس اداره اوقاف آمل:

بهره گیری از ظرفیت های دفاع مقدس سبب اقتدار ایران اسلامی شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که دفاع مقدس ظرفیتی است که به عنوان یک فرصت ارزنده استفاده کردیم، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار داشته و دارای جایگاه ارزنده ای در عرصه های مختلف پیشرفت و فناوری بوده که این به برکت همین دفاع مقدس و شهدای گرانقدر است.
رييس اداره اوقاف آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته گرامی داشت یاد و خاطره ایثارگرانی است که با رشادت و جانفشانی والایشان نام خود را برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، افزود: ملت ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با استفاده ازهویت دینی، غیرت اسلامی و دفاع جانانه از کیان و ارزش های نظام، این انقلاب را به جهانیان صادر کردند و اکنون ایران در اوج عزت و اقتدار جهانی بوده و عظمت و اقتدار ایران به دشمنان ثابت شده است.


وی، تصریح کرد: دفاع مقدس زمینه ساز عزت و عظمت ایران اسلامی است که باید دستاوردهای آن به شکل ارزنده ای در جامعه تبیین شود.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که ابعاد دفاع مقدس باید برای آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان تبیین و بازخوانی شود، گفت: حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ضروری و مهم بوده که باید ظرفیت های گرانقدر و ارزشمند دوران دفاع مقدس بهره گیری شایسته ای را داشته باشیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، افزود: باید سیره گرانقدر شهدا و اخلاق و مرام فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه بیان شود تا این بزرگواران را به نحوی که شایسته آن است معرفی کنیم.


وی با تاکید بر این که دفاع مقدس ظرفیتی است که به عنوان یک فرصت استفاده کردیم، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار داشته و دارای جایگاه ارزنده ای در عرصه های مختلف پیشرفت و فناوری بوده که این به برکت همین دفاع مقدس و شهدای گرانقدر است.


حجت الاسلام علیخانی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران، تصریح کرد: دشمنان از هر حربه ای برای ترویج افکار شوم خود بهره می گیرند که باید در تلاش باشیم با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مقابله با نقشه های پلید ایادی استکباری پرداخته و برای ترویج اندیشه های ناب اسلامی در جامعه گام برداریم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به برنامه های این اداره در هفته دفاع مقدس، بیان داشت: این برنامه ها به همت پایگاه مقاومت بسیج حمزه سید الشهدا(ع) و امور فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره اوقاف آمل برگزار می شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان امر ارزنده ای است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: برنامه دیدار با خانواده های گرانقدر شهدا و جانبازان شهرستان آمل در این هفته صورت می گیرد.


حجت الاسلام علیخانی از برگزاری مراسم دعای ندبه و کمیل در جوار گلزار شهدای آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و افزود: برگزاری مراسم زیارت عاشورا، مداحی، سخنرانی و برنامه های فرهنگی در این هفته صورت خواهد گرفت.


وی، تصریح کرد: همزمان با روز پنج شنبه در گلزار شهدای آستان امام زادگان شهرستان مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزارگرانقدر شهدای عزیز ایران اسلامی برگزار می شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، ادامه داد: ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) نیز در این هفته با برنامه های سخنرانی و مداحی در آستان امام زادگان و بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.


حجت الاسلام علیخانی از برگزاری مراسم سالگرد تدفین پنج شهید گمنام شهرستان آمل خبر داد و افزود: این مراسم مصادف با شام شهادت امام جواد(ع) در بقعه متبرکه علامه میرحیدر آملی و با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه آمل برگزار می شود./1314/ت302/ب

ارسال نظرات