۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۲۲۱۵۳
میثاق طلبگی(27)

فراگیری صحیح علوم پایه تضمین‌کننده تداوم تحصیل است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم، فراگیری صحیح علوم پایه را تضمین‌کننده تداوم تحصیل در حوزه‌های علمیه دانست و به طلاب جدیدی که در این عرصه گام برمی‌دارند توصیه کرد که فراگیری امروز دروس حوزوی را به بهانه جبران آن در آینده، فراموش نکنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از طلاب علوم دینی خواست که پس از خودسازی و فراگیری صحیح علوم حوزوی و معارف اهل بیت‌(ع)، به تبلیغ دین بپردازند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که تضمین تداوم تحصیل در حوزه علمیه به فراگیری صحیح علوم پایه وابسته است، به طلاب جدیدی که در این عرصه گام برمی‌دارند توصیه کرد که فراگیری امروز دروس حوزوی را به بهانه جبران آن در آینده، فراموش نکنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان کرد: طلاب عزیز در روزهای نخست ورود به حوزه‌های علمیه از همان ابتدا نسبت به فراگیری صحیح علوم پایه همت کنند تا بتوانند بنای محکم آینده علمی و تربیتی خود را به خوبی رقم بزنند.

 

وی اظهار داشت: اگر طلاب به فراگیری همه فرایندهای علمی و اخلاقی همت جدی گمارند و یک شناژبندی قوی علمی و تربیتی در خود ایجاد کنند، ظرفیتی در آنها ایجاد می‌شود که می‌تواند آن بار علمی و معنوی را تحمل و آینده‌ای که در حوزه می‌خواهند را فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام فرخ فال در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ابعاد مهم میثاق طلبگی مدنظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: میثاق طلبگی آن تعهدی است که طلبه‌ها باید نسبت به حوزه و صاحب اصلی آن یعنی وجود مقدس امام زمان(عج) داشته باشند.

 

وی خودسازی، تلاش برای فراگیری معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج این معارف الهی برای تربیت هم‌نوعان را از ابعاد مهم میثاق طلبگی برشمرد و تصریح کرد: طلابی که وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند باید با صاحب اصلی حوزه عهد ‌ببندند و هرگز خلاف آن عمل نکنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم یادآور شد: طلاب در طرح میثاق طلبگی این عهد را می‌بندند که براساس آیه نفر وارد حوزه شوند، برای خدا علوم آل محمد را کسب کنند و پس از خودسازی، به تربیت اطرافیان خود پرداخته و بعد وظیفه تبلیغ دین در جامعه را برعهده گیرند.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داد و گفت: یک روحانی باید اصول و شئون انقلاب را که بر محوریت ولایت فقیه قرار دارد درک کند و بداند که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است.

 

وی افزود: طلبه تراز انقلاب اسلامی تمام افکار سیاسی خود را با مبانی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری تطبیق می‌دهد و براساس آن عمل می‌کند و طلبه‌ای هم که براساس این معیار اساسی گام بردارد، به وظیفه خود نسبت به انقلاب عمل کرده است.

 

حجت‌الاسلام فرخ فال کوتاهی از مبانی انقلاب و اصول ولایت فقیه را برابر فاصله گرفتن از اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: روحانیان اگر می‌خواهند به وظیفه خود در پیاده‌سازی اهداف حوزه و روحانیت به درستی عمل کنند، خود را با شخصیت اول نظام تطبیق دهند./920/ت302/ی

ارسال نظرات