۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۱۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

علم بدون اخلاق سودمند نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: علمی که تؤام با کسب معرفت و اخلاق نباشد، هیچ فایده ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه نور الزهرا(س) تبریز اظهار داشت: یکی از مهم ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی توجه به سوادآموزی و علم اندوزی بوده است.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده و نسبت به سطح بینش و معرفت آحاد جامعه توجه دارد، افزود: امام راحل نه تنها همگان را به علم و دانش تشویق می کردند، بلکه دستور تشکیل نهضت سوادآموزی برای مبارزه با بیسوادی را در اول انقلاب صادر کردند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت علم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بر علم آموزی و گسترش سواد عمومی جامعه تأکید دارند، چنانکه معظم له می فرمایند؛ آموزش و پرورش باید تحولی پیدا کند چراکه رجال آینده کشور از آموزش و پرورش بیرون می آیند.

 


آیت الله شبستری با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم ا
نقلاب خاطرنشان کرد: انتظار داریم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره مد نظر مسؤولان این حوزه قرار بگیرد، اگر خروجی مدارس مطلوب نباشد، معلوم نیست آینده نظام و انقلاب مطابق آرمان ها و ارزش‌ها خواهد بود یانه.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت تعلیم و تعلم از دیدگاه قرآن، روایات و احادیث پرداخت و اظهار داشت: در آموزه های دین مبین اسلام به قدری مسأله علم و دانش مورد اهتمام قرار گرفته که نخستین آیه نازل شده به پیامبر صحبت از علم و ایمان است.

 


وی همچنین با اشاره به احادیثی از رسول گرامی اسلام افزود: پیامبر اسلام(ص) نیز طلب علم و دانش را بر هر مرد و زن مسلمان واجب دانسته است و این امر را در شرایطی بیان کرده که از علم و معرفت خبری نبوده و اوج جاهلیت بشر بود، ایشان بر کسب دانش در هر شرایطی تأکید داشته اند.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که در اسلام علم توأم با تزکیه و تهذیب نفس تاکید شده است، گفت: دانش آموزان سعی کنند در کنار تعلیم و تربیت حجاب اسلامی و ارزش های دینی را مراعات کنند، علمی که توأم با کسب معرفت و اخلاق نباشد، هیچ فایده ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات