۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۲۱۶۹
آیت الله نوری همدانی:

علمای اسلام اجازه ندهند اندیشه تکفیر رشد کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مسلمانان دنیا باید دغدغه شان احیای عزت و عظمت صدر اسلام باشد، گفت: با حفظ و تقویت اتحاد خود در برابر جبهه استکبار جهانی می توانیم به عزت و عظمتی که شایسته آن هستیم دست پیدا کنیم.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای کشور اندونزی با بیان این که در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)عنایت بسیاری بر مسأله عزت مسلمانان شده است، اظهار داشت: اسلام می گوید مسلمانان باید در سطح جهان از توانمندی، قدرت و عزت بسزایی برخوردار باشند.


وی در تبیین اصولی که اسلام برای حفظ و تقویت عزت معین کرده است، گفت: ایمان و اعتقاد به معارف اسلامی یکی از پایه‌های تقویت عزت است«وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ»یعنی در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست و هرکجای دنیا کسانی باشند که به خدا، پیامبر(ص) و معاد ایمان داشته باشند باهم برادرند؛ مسلمانان باید ایمان خود را از گزند تهاجمات گسترده دشمنان حفظ کنند.


این مرجع تقلید با اشاره به حدیث ثقلین، بیان داشت: سند این روایت متواتر است؛ پیامبر(ص)می فرماید به قرآن و اهل بیت(ع)تمسک کنید و بر اساس آنها کارها و عقاید خود را تنظیم کنید؛ علامه سیدشرف الدین در کتاب المراجعات خود با استناد به مدارک اهل سنت می گوید رسول خدا(ص)در پنج جای مختلف این روایت را بیان فرموده است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وحدت و اتحاد را یکی دیگر از رموز حفظ عزت دانست و گفت: هم در قرآن و هم در روایات رسول الله(ص) بارها به این مسأله تأکید شده است«وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم» حضرت نیز در جملات متنوعی فرموده است که مسلمانان بایکدیگر برادرند.


حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ استقلال و تشکیل حکومت اسلامی را برای حفظ و تقویت عزت مسلمانان ضروری خواند و گفت: مسلمانان باید یک قطب حکومتی داشته باشند تا بتوانند فرهنگ اسلامی، سیاست اسلامی و اقتصاد اسلامی را پیاده کنند؛ قدرت در تمام عرصه‌ها متکی به برقراری حکومت است.


وی عزت، قدرت و اقتدار ایران را مرهون نظام اسلامی آن دانست و اظهار کرد: ایران نیز مانند اندونزی و بسیاری از کشورهای اسلامی سال‌ها تحت سیطره استکبار و استثمار بود، فرهنگ ما را تغییر دادند، سیاست و اقتصاد ما دست آنها بود اما توانستیم خود را از دست سلطه گران نجات دهیم و عزت پیدا کنیم؛ مسلمانان به این نکته بیاندیشند که چطور شد ایران به این اقتدار رسید؟


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ایران جمعیت زیادی ندارد بسیاری از کشورهای دنیا چند برابر ما جمعیت دارند اما قدرت، عظمت و امنیتی که ایران دارد را هیچ کدام از آنها ندارند؛ چراکه ما در کشور خود اسلام ناب را پیاده کردیم و با علم، ایمان و وحدت در زیر سایه ولایت فقیه به این عزت دست پیدا کردیم تا جایی که امروزه آمریکا، انگلیس، صهیونیست از ایران وحشت دارند.


حضرت آیت الله نوری همدانی پرهیز از دوستی با کفار را یکی دیگر از شاخصه‌های رسیدن به عزت دانست و گفت: قرآن می فرماید«لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاء»و در جای دیگر دارد«لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ» از آن روزی که یهود و کفار بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کردند، مسلمان‌ها ضعیف شدند.


وی دلیل سلطه پذیری مسلمانان را عمل نکردن به قرآن دانست و بیان داشت: هرکجا که به قرآن عمل کردیم به قدرت و پیروزی رسیدیم؛ قرآن به ما دستور داده است که با جبهه منافقین و کفار مبارزه کنیم.


این مرجع تقلید با اشاره به این که در حال حاضر دو جبهه اسلام ناب و دشمنان اسلام در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند، تصریح کرد: ایران در رأس جبهه اسلام است و در مقابل آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و سلفی‌ها از جمله داعش متحد شده‌اند؛ مسلمانان سراسر جهان باید در برابر این جبهه کفر مقاومت کنند تا بار دیگر عزت و عظمت صدر اسلام را بدست آورند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اندونزی را کشوری بسیار مهم در میان ممالک اسلامی دانست و گفت: متأسفانه تکفیری‌ها و سلفی‌ها توانسته‌اند در این کشور نفوذ کنند؛ شما علمای خوش فکر نباید بگذارید این اسلام ساختگی وارد کشورتان شود، همان گونه که در عراق و سوریه نیز وارد شدند و آن جنایت‌ها را به بار آوردند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در کشورهای اسلامی هیچ قشری به اندازه علما محترم نیستند، ابراز داشت: از سوی دیگر هیچ قشری هم به اندازه علما مسؤولیت و وظیفه سنگینی ندارد؛ روایات زیادی از پیامبر(ص) در این زمینه وجود دارد.


وی افزود: امیدواریم علمای اندونزی و سایر کشورهای اسلامی با ایران و حوزه علمیه قم بیش از این ارتباط و رفت و آمد داشته باشند تا بتوانیم در مقابل آمریکا، سلفی‌ها، وهابیت و تکفیری‌ها با یکدیگر متحد شویم و این زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج)است./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات