۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۲۱۷۶
مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت خبر داد؛

حضور 63 هزار نفر در دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور 63 هزار شرکت کننده در بخش‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر، و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام پروانه، مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت برگزار شد، گفت: روز جمعه 4 مهر، آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 310 شهر کشور برگزار می‌شود و امسال آزمون به موسسات قرآن و عترت تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

 

وی افزود: این آزمون 63 هزار نفر شرکت کننده خواهد داشت که از مجموع شرکت‌کنندکان 82 درصد خانم‌ها و 18 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام پروانه با بیان این‌که دو هفته بعد از آزمون نتایج اعلام خواهد شد، ابراز کرد: به افرادی که بالای 60 درصد سوالات را پاسخ داده باشند گواهینامه اهدا خواهد شد و تعداد 150 نفر از افراد برتر رشته‌های مختلف به سفر زیارتی عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

 

مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که روز جمعه آزمون به صورت کتبی و برای مقطع سنی زیر 12 سال شفاهی برگزار می‌شود، عنوان داشت: این مسابقه در 4 رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر، و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و اگر تعداد شرکت‌کنندگان زیاد باشد ممکن است آزمون یک یا دو روز بیشتر زمان ببرد.

 

حجت‌الاسلام پروانه بیان کرد: امسال افراد فقط در یک رشته می‌توانند آزمون دهند ضمن اینکه برای نخستین بار از هر شرکت‌کننده مبلغ 5 هزار تومان هزینه دریافت شده که البته با توجه به این موضوع درصد شرکت‌کنندگان به صورت واقعی می‌شود.

 

مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت نمایشگاه قرآن گفت: امسال نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس با همکاری خوب سازمان‌ها و نهادها و حضور هنرمندان برگزار شد و بعد از اختتامیه نمایشگاه قرآن تلاش کردیم آثار ارائه شده در این نمایشگاه را به صورت کتاب یا بروشورهای علمی در معرض دید مردم قرار ‌دهیم.

 

وی افزود: نشست‌هایی را هم که خوب ضبط شده و قابل ارائه شدن هستند به شبکه ها و سایت‌ها ارائه خواهیم کرد تا بخشی از مباحث عمیق قرآنی به مردم ارائه شود.

 

مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دیرکرد گزارش‌دهی نمایشگاه عنوان کرد: با توجه به وسعت کار نمایشگاه گزارش‌دهی کار سختی بود اما نظر سنجی و کارهای گزارش‌گیری تقریبا تمام شده است و ما آماده پاسخگویی درباره عملکرد نمایشگاه هستیم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه های خود پرداختن به بحث های معارفی و نماز را دارد، گفت: یکی از از کارهای ما در نمایشگاه بخش عترت بوده که کم‌رنگ است و امید داریم که در نمایشگاه سال آینده آن را توسعه دهیم، فعالیت‌هایی مانند توزیع نهج البلاغه و صحیفه و ارائه سبک زندگی قرآنی و سبک زندگی اهل بیت شروع شده که امیدواریم بتوانیم اینها را در غالب همایش‌ها و نشست‌ها توسعه دهیم.

 

حجت‌الاسلام پروانه درباره ایرادات نمایشگاه پاسخ داد: ما چون دیر وارد فضای نمایشگاه شدیم از نظر پشتیبانی و خدماتی که باید به مردم ارائه می‌شد مشکلاتی را داشتیم که تلاش می‌کنیم ان‌شاالله برای سال آینده برطرف شود اگر چه ارائه محصولات ما خوب بود، ما کوتاهی خود را می‌پذیریم و از بزرگواری مردم روزه دار که با کمال احترام می‌آمدند نیز تشکر می‌کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات