۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۲۱۹۱

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف اصفهان

خبرگزاری رسا ـ وقف قطعه زمینی به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در علویجه و احیای موقوفه حبیب آباد شهر بهاران پس از 100 سال از جمله اخبار اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با اشاره به موقوفه حاج ملا اسدالله گفت: این موقوفه با داشتن 384 مترمربع مساحت در شهرستان گلپایگان واقع شده است و با نیت اطعام و کمک به مستمندان وقف شده است.


وی تصریح کرد: این موقوفه بالغ بر 100 سال پیش با نیت منفعت رسانی به عموم مردم وقف و تبدیل به حمام شد.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: با توجه به تغییر نیازهای جامعه این موقوفه پس از گذشت سالها بلا استفاده شد و تیدیل به مخروبه گشت.


وی افزود: پس از پیگیری های انجام شده به منظور احیا موقوفه و اجرای نیت واقف با بخش خصوصی قرار دادی منعقد شد.


حجت الاسلام طاهری از تبدیل این حمام به رستوران سنتی خبر داد و گفت: طی قرار داد منعقده مقرر شد طرف قرار داد حمام مذکور را بازسازی و کلیه هزینه های آن را پرداخت نماید و طی 9 سال با اداره اوقاف قرارداد مال الاجاره بسته شده است.


وی متذکر شد: این موقوفه با داشتن 384مترمربع مساحت در شهرستان گلپایگان واقع شده است و با نیت اطعام و کمک به مستمندان وقف شده است.

 

ثبت موقوفه ای به ارزش 40ا میلیون ریال

 

حجت الاسلام سیدمحمدهادی روح الامینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: واقفین خیراندیش، آقایان حسین چوپانی و حاج حسنعلی آقاجانی قطعه زمین خود را وقف نمودند.


وی با بیان این که این موقوفه در براآن جنوبی روستای دهکرم واقع شده است، این موقوفه دارای مساحت 420مترمربع با نیت ساخت حسینیه سیدالشهدا روستای دهکرم وقف شده است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با اشاره به این که ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 140 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: تولیت این موقوفه برعهده واقفین و پس از آن با هیأت امنا حسینبه با نظارت اداره اوقاف اصفهان خواهد بود.

 

موقوفه حبیب آباد شهر بهاران پس از 100 سال احیا شد

 

حجت الاسلام سید حسن فاضلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با اشاره به این که موقوفه حبیب آباد شهر بهاران پس از 100 سال احیا شد، گفت: احیا و شناسایی این موقوفه بالغ بر دو ماه به طول انجامید.


وی تصریح کرد: این موقوفه که بالغ بر 100 سال پیش در شهر بهاران در مساحت یک هزار متر مربع با نیت مصارف عمومی وقف شده بود و دارای کاربری حمام بود، با پیگیری مسئولین احیا شد.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: با توجه به تغییرات در روند زندگی مردم و بلااستفاده شدن حمام های عمومی این موقوفه به مخروبه ای مبدل شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گرفت.


وی افزود: شهرداری شهر بهاران در سالهای اخیر به دنبال ایجاد فضای سبز در شهر حبیب آباد بوده ولی به دلیل نداشتن زمین مناسب این اقدام سالها به تاخیر افتاده است.


حجت الاسلام فاضلی متذکر شد: طی نشست های مکرر اوقاف شهرستان فلاورجان و شهرداری شهر بهاران مقرر شد پس از پذیره نویسی و تنظیم مال الاجاره در محل این موقوفه فضای سبز احداث شود.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان خاطر نشان کرد: به منظور ترویج سنت حسنه وقف مقرر شد این پارک به نام احسان ماندگار نامگذاری شود.

 

قطعه زمینی به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در علویجه وقف شد

 

حجت الاسلام علی کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد اظهار داشت: قطعه زمینی به مساحت دو هزار و 275 متر مربع به ارزش ریالی پنج میلیاردو 500 میلیون ریال در شه علویجه وقف شد.


وی با بیان این که این موقوفه با نیت احداث مسجد امام حسن عسگری وقف شده است ابراز داشت: این موقوفه توسط عموم مردم شهرستان به صورت مشارکتی وقف شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: این قطعه زمین در شهر علویجه؛ روبه روی شهرک پردیس واقع شده است و براساس مذاکرات انجام شده فی مابین شهرداری، امام جمعه و بنیاد مسکن مقرر شد در این مکان مسجد احداث شود.

 

واقف نیک اندیش نایینی قطعه زمین خود را به مساحت دوهزار مترمربع وقف کرد

 

احمد جبلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: واقف نیک اندیش نایینی قطعه زمین خود را به مساحت دوهزار مترمربع وقف کرد.


وی با اشاره به این که این اقدام خدا پسندانه توسط واقف نیک اندیش حاج خسرو پرتو انجام شده است تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفه قبالغ بر 600 میلیون ریال برآورد شده است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین در ادامه با بیان این که این موقوفه با نیت احداث مسجد حضرت زینب(س) وقف شده است گفت: این موقوفه از نوع انتفاعی بوده و تولیت آن با هیئت امنا مسجد خواهد بود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: براساس وقف نامه تنظیم شده هزینه ساخت و ساز مسجد مذکور برعهده خود واقف خواهد بود./939/پ203/ب4

ارسال نظرات