۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۲۲۰۵
نماینده ولی فقیه در یزد:

دانش آموزان در مسیر علم، دینشان را تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه یزد بر تقویت معنویت در مدارس تاکید کرد و گفت: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های صحیح دانش آموزان را راهنمایی و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی شوند تا نسل های آینده نسلی خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند.
امام جمعه يزد

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در یزد پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس استان یزد در دبیرستان حکیم‌زاده بر تربیت دینی دانش‌آموزان و تقویت معنوی در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های صحیح دانش آموزان را راهنمایی و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی شوند تا نسل های آینده نسلی خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بمانند.

 

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به آیه مبارکه  «بَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» بیان کرد: در این آیه خدا دستوری بزرگ داده است مبنی بر اینکه انسان ها باید به گونه ای عقل و فکرشان را به کار گرفته تا در مسیری درست حرکت کنند.

 

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز در دنیای غرب و مادی گرا پوچی و بی هدفی موج می زند افزود: هدف در زندگی برای یک فرد مومن و مسلمان معین شده است و کمال خدایی با فطرت و وجود و سرشت خدایی در وجود همه مسلمانان است.

 

وی با اشاره به اینکه تنها اعمال انسان برای وی در دنیا و آخرت خواهد ماند گفت: انسان اگر به دنبال زرق و برق این دنیا و جمع آوری مادیات همچنین رفاقت و دوستی باشد بالاخره همه این ها تمام می شود بدون اینکه چیزی عایدش شود.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: دانش آموزان هدف را به خوبی تشخیص دهند و زندگی را بر اساس هدف کمال و معنویت و رسیدن به خدا تنظیم کنند.

 

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باستی همواره در مسیر علم، دینشان را تقویت کنند و با اعمال خوب و ارتباط نزدیک با پروردگار پاکدامنی و عفت را سرلوحه حرکت خود قرارد داده و خدا در هرکاری با آنها است.

 

امام جمعه یزد در ادامه خطاب به مربیان و معلمان توصیه کرد: شما به عنوان یک دبیر و استاد با برنامه ریزی ها مدون این فرزندان خدا و امانت الهی را باید بر اساس اخلاق ایمان و اعتقاد راسخ پرورش داده و  از لغزش ها نجات دهید.

 

وی تاکید کرد: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های خوب و صحیح دانش آموزان را راهنمایی کنند و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی  شوند تا نسل های آینده نسل خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند./1328/د101/ب4

ارسال نظرات