۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۲۲۲۱۷
آیت الله شبستری:

جهاد امروز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که پیروی از فرهنگ دفاع مقدس راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است، گفت: جهاد امروز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز آيت الله شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با فرماندهان سپاه عاشورا و جمعی از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران غرورآفرین دفاع مقدس نماد اقتدار ایران اسلامی در دفاع از دستاوردها، آرمان‌ها و اهداف اسلامی است.


وی با بیان این‌که هنوز ابعاد مختلف و عظمت کار رزمندگان در جنگ تحمیلی به صورت کامل بیان نشده است، خاطرنشان کرد: کارهایی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم که بایستی دست‌اندرکاران امور فرهنگی نسبت به ترویج ارزش های و حقایق دفاع مقدس تلاش کنند.


امام جمعه تبریز دوران دفاع مقدس آثار و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی ایران داشت و در سایه ایمان کشور توانست کمبودها و کاستی‌ها را نادیده گرفته و با اعتماد به نفس به دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کند که این امر ناشی از اعتقاد به معنویت انقلاب بود.


آیت الله شبستری وحدت، ولایت‌مداری و تمسک به مکتب عاشورا را از جمله عوامل پیروزی رزمندگان بر دشمن تا بن دندان مسلح دانست و گفت: نظام نوپای اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب که هنوز فاقد انسجام در نیروهای مسلح خود بود، توانست با ولایت‌مداری و بسیج عمومی دشمنان را تا آن سوی مرزها عقب براند.


وی با اشاره به طولانی بودن هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطرنشان کرد: حتی جنگ های جهانی اول و دوم نیز این چنین طولانی نبودند؛ این جنگ در چندین عملیات بدون وقفه و پشت سر هم انجام شد و حتی در ماه های حرام که جنگ کردن حرام است، رژیم عراق به تجاوزات خود ادامه می داد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به نقش ارزنده شهدا در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، افزود: ادامه راه شهدا ادامه راه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین و حضرت سید الشهدا(ع) است، شهدا با ولایت مداری سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کردند، باید دانست که باید همه اعمال انسان در سایه ولایت تحقق یافته و مورد قبول الهی قرار می گیرد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که پیروی از فرهنگ دفاع مقدس راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است، تصریح کرد: در مقطع کنونی در عرصه فرهنگ و اقتصاد با عزم و مشارکت آحاد مردم و حرکت جهاد گونه می توانیم بر مشکلات فائق آییم، در حقیقت جهاد امروز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود رزمندگان و جانبازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محبان و مجاهدان فی سبیل الله معرفی کرد و گفت: سپاهیان و بسیجیان، جهاد و سلحشوری خود را نشان دادند و به یاری خداوند حزب الله غالب و پیروز هستند./935/پ203/ب

ارسال نظرات