۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۲۲۲۱۹
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دشمنان به دنبال تحریف حقایق جنگ تحمیلی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر نتوانیم از فرهنگ غنی دفاع مقدس حفظ و حراست کنیم، رسانه‌های غربی و معاند نظام اسلامی اقدام به تحریف حقایق جنگ تحمیلی خواهند کرد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته دفاع مقدس ترتیب یافت، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس اگر آنگونه که واقع شده، در جامعه امروز پیاده شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که هشت سال جنگ تحمیلی، تجلی ایثارگری، شهادت‌طلبی، جهاد، از خودگذشتگی و ولایت‌مداری ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با آن فرهنگ فاصله گرفته ایم و مقصر این مسأله تنها یک ارگان یا نهاد خاص نیست، بلکه پس از گذشت سال‌ها از جنگ هنوز نتوانسته‌ایم آرمان شهدا را در جامعه نهادینه کنیم.

 


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که شهدا برای احیا و برقراری کلمه الله از جان خود گذشتند، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در طول سالیان متعدد راهکارهای لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حاکمیت فضای معنوی دوران دفاع مقدس در جامعه را بیان کرده‌اند، اما در مقام اجرا کم‌کاری صورت گرفته است.

 


امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که رهبر انقلاب درخصوص حراست از فرهنگ دفاع مقدس توصیه‏های مهمی داشته‏اند، گفت: اگر نتوانیم از فرهنگ غنی دفاع مقدس حفظ و حراست کنیم، رسانه‌های غربی و معاند نظام اسلامی اقدام به تحریف حقایق جنگ تحمیلی خواهند کرد.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تحریف حقایق جنگ تحمیلی هستند، گفت: رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند، هشت سال غرور و حماسه ملت ایران را اینگونه جلوه دهند، که شهدا برای هیچ جان خود را از دست دادند، در حالی‌که شهدا در راه آرمان و ارزش های دینی خود به شهادت رسیدند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تجارب دوران دفاع مقدس برکات مهمی در عرصه های دفاعی و نظامی داشته است، اظهار داشت: امروز توان دفاعی نیروهای مسلح سدی در برابر تهدیدات استکبار و ایادی منطقه ای آنهاست. تجربه دفاع مقدس خط مشی و الگو برای قوای مسلح در دفاع از کیان انقلاب است.

 


حجت الاسلام انتظاری در پایان با اشاره به این‌که همگان رسالت خطیری در تبیین حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان دوران دفاع مقدس بر عهده دارند، گفت: ولایت مداری و اطاعت از رهبری از خصایص بارز رزمندگان بود، حقیقی که پس از جنگ نیز مصونیت بخش نظام بوده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات