۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۲۲۲
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نشست مشترک علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی از برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و سنی در خراسان جنوبی به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
نشست مشترک علما و روحانيان شيعه و سني

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که دوران دفاع مقدس یکی از طلایی ترین دوران در تاریخ انقلاب است، گفت: آنچه این جنگ فرسایشی و جانکاه را به نبردی مقدس برای رزمندگان و جوانان ایران زمین تبدیل کرد قدرت ایمان بود که موجب شد رزمندگان با کمترین سلاح و با جان فشانی تمام بتوانند در مقابل جبهه مشترک مستکبران و جهانخواران دنیا ایستادگی کنند.

 

وی با بیان این که مدیریت جهادی و تبعیت از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و ولی فقیه زمان از راهبردهای مهم پیروزی در دوران دفاع مقدس است، افزود: شرایط ملت ایران در مقایسه با دوران دفاع مقدس بهبود چشمگیری یافته است و اگر مردم بخواهند که شرایط رکود اقتصادی، تورم و اشتغال زایی را در کشور فراهم کنند با از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده و مانند دوران دفاع مقدس با ایثارگری و مدیریت جهادی بحران ها و تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی را به فرصت تبدیل کرده و از این فرصت های برای تعالی همه جانبه کشور بهره گیرند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به این که آنچه موجب افزایش اقتدار نظامی رزمندگان در دوران دفاع قدس شد، خود سازی و خود شناسی بود، ادامه داد: اگر کسی بخواهد در تمامی عرصه ها صاحب موفقیت شود باید مانند رزمندگان دروان دفاع مقدس ابتدا خود را شناخته و پس از آن که خود را شناخت به مراتب عالی سیر و سلوک یعنی خداشناسی دست یابد.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی بسیار بزرگی داشتند، افزود: نقش آفرینی جامعه روحانیت در دوران دفاع  مقدس تنها به هدایتگری رزمندگان ختم نمی شد بلکه بسیاری از طلاب و روحانیت در خط مقدم و پشت جبهه برای خدمت رسانی به رزمندگان و دفاع از خاک وطن تلاش می کردند.

 

وی با اشاره به این که چند دهه از دوران دفاع مقدس سپری شده است، تصریح کرد: ما نمی توانیم از نسل جوان و حتی طلاب نسل جدید انتظار داشته باشیم که دوران دفاع مقدس و ارزش خون شهدا را به خوبی درک کنند زیرا این نسل نه در روند انقلاب و نه در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند بنابراین باید ابتدا خاطرات دفاع مقدس و سیره شهدا برای آنها معرفی شود و پس از آن از نسل جوان و طلاب انتظار ارزش گذاری نسبت به خون شهدا را داشت.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که همزمان باهفته دفاع مقدس برنامه های ویژه ای در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه های بزرگ و شاخص بسیج طلاب در هفته دفاع مقدس برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و سنی با هدف تبیین نقش این دو قشر در دوران دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که این نشست در ششمین روز از مهرماه در منطقه رزمایش بیدخت یا غدیر برگزار خواهد شد، یادآور شد: تاکنون بیش از  700 نفر از علمای شیعه و سنی برای حضور در این همایش دعوت شده اند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات