۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۲۸۶
حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی:

الگو برداری از غرب در پوشش و رفتار جامعه را دچار چالش می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‏که امام خمینی‌(ره) احیا کننده اسلام در قرن اخیر بوده‌اند، گفت: برخی گمان می‌کردند که درباره برائت 20 آیه در قرآن وجود دارد که پس از پژوهش‌ها و مطالعات صورت گرفته 700 آیه در مورد برائت گردآوری شد که این مسأله باید به جوانان گوشزد شود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا فياضي
به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نخستین نشست علمی هم اندیشی علمای ایران و اندونزی که شب گذشته در سالن همایش‏های پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، گفت: دو چالش مهم در کشورهای اسلامی وجود دارد؛ نخستین چالش که در درون همه کشورهای اسلامی است، آن است که جوانان ما از معارف اسلامی کم اطلاع و احیانا بی اطلاع هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در کشورهای غربی با تربیت اساتید متخصص سعی در گمراهی جوانان و کافر شدن مسلمانان دارند و در این میان وظیفه دانشمندان اسلامی ادامه فعالیت ائمه اطهار‌(ع) است و در این راستا باید علوم دینی را تحلیل و آنها را به درستی به مردم معرفی کنیم .
وی در ادامه ابراز داشت: امام راحل فرمودند از 200سال پیش آنها برای از بین بردن اسلام برنامه ریزی کرده‏اند که تربیت اساتید دانشگاه یکی از این کارها بوده و تربیت این اساتید بر اساس مبانی سکولار و الحادی بوده و حتی در مقام جاسوسی نیز ظاهر می‏شدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‏که امام خمینی‌(ره) احیا کننده اسلام در قرن اخیر بوده‌اند، اظهار داشت: برخی گمان می‌کردند که درباره برائت 20 آیه در قرآن وجود دارد که پس از پژوهش‌ها و مطالعات صورت گرفته 700 آیه در مورد برائت گردآوری شد که این مسأله باید به جوانان گوشزد شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر مسأله برائت در قلب‌های مسلمان وجود داشته باشد دیگر هیچ یک از توطئه‌های دشمنان اثرگذار نخواهد بود و دلیل این امر این است که نبود مسأله برائت در قلب‌های انسان‌ها سبب فراموش شدن خداوند می‌شود.
حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی در ادامه تصریح کرد: وظیفه حوزه‏های علمیه این است که با این نقشه دشمن که سال‏ها در کشورهای اسلامی اجرا می‏شده است مبارزه کنند و معارف اسلامی را در جوامع خود نشر دهند تا مردم و جوانان در دام افکار پلید و شیطانی دشمنان خود قرار نگیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‏که جوانان نباید از دشمنان اسلام الگوبرداری کنند، تأکید کرد: متاسفانه در عصر حاضر شاهد الگو‌برداری جوانان مسلمانان از کفار هستیم و متاسفانه بسیاری از آنها از طرز پوشش، آرایش سر و صورت غربی الگو می‌گیرند که در این زمینه باید به جوانان هشدار داد.
حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان از مهم ترین فعالیت‌های دشمنان است که مسلمانان باید با وحدت خود جلوی پیشروی دشمنان را بگیرند./922/پ202/ج
ارسال نظرات