۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۳۳۸
مدیر کل اوقاف استان اصفهان:

هماهنگی مسؤولان با اداره اوقاف موجب رشد و تعالی بقاع متبرکه شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان با اشاره به حمایت مسؤولین و نمایندگان مجلس از اداره اوقاف استان اصفهان گفت: هماهنگی بین مسؤولان و سازمان‌ها و نهادهای دولتی با اداره اوقاف موجب رشد و تعالی بقاع متبرکه شده است.
حجت الاسلام رضا صادقي مدير کل اداره اوقاف اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان، در دفتر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم معافیت از پرداخت قبوض بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: مسأله خشکسالی در تمام استان اصفهان به ویژه منطقه شرق اصفهان خسارات زیادی را به زندگی و کسب و امرار معاش مردم وارد کرده است.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه خشکسالی را موجب وارد شدن خسارت به موقوفات و اماکن متبرکه ذکر کرد و افزود: کم کردن برخی هزینه‌ها می‌تواند کمک زیادی به عمران و آبادانی امکان مقدسه باشد و می‌تواند با توجه به نبود درآمد کافی و مناسب در این اماکن موجب پیشرفت و رشد و تعالی اماکن متبرکه باشد.

 

مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان ضمن تقدیر از تعاملات مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با حضور و پیگیری نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر به منظور رفع برخی اختلاف‌های موجود بین ادارات دولتی و شهرداری ها با اداره اوقاف دستاوردهای خوب و قابل توجهی در این زمینه برای اداره اوقاف و امور خیریه استان رقم خورده است.

 

وی از تعاملات مؤثر و مفید اداره اوقاف با میراث فرهنگی خبرداد و گفت: مشکلاتی در آستان مقدس امامزاده عبد الله و برخی بقاع متبرکه که جزء آثار میراث فرهنگی بود وجود داشت که نتیجه تعامل اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف رفع این مشکلات و انجام برنامه‌های عمرانی در این مکان‌ها بود.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برخی از مشکلات مالی موجود بین اداره اوقاف با ادارات آموزش و پرورش، تربیت بدنی، ارشاد و سازمان‌های حقوقی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ادارات مذکور بدهی‌های زیادی به اوقاف دارند و نمایندگان باید جهت تامین اعتبار برای دستگاه‌های فوق‌الذکر به حل این معضلات رسیدگی کنند./1304/پ203/ب

ارسال نظرات