۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۳۵۵
آیت‌الله استادی:

باند بازی و قبیله گرایی در فرهنگ جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی یکی از مشکلات فرهنگی جامعه را باند بازی دانست و گفت: بیشتر کارها فقط صورت سازی است.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی این است که در آن باند و جناح بازی بوده و هست.

 

وی افزود: ممکن است جناح بندی، طرفداری و حزب بازی در برخی مسائل وجود داشته باشد ولی در مقوله فرهنگ نباید این‌گونه باشد و افراد را براساس لیاقت انتخاب کرد.

 

آیت‌الله استادی به انتقاد از صورت سازی در بسیاری از کارها به ویژه امور فرهنگی، بیان داشت: خیلی از مسائل صورت سازی است؛ برای نمونه نهادی هزار نسخه مجله چاپ می‌کند ولی چون ارزش علمی ندارد 200 نسخه آن را به دیگران رایگان می‌دهد و بقیه را انبار می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این شرایط افرادی که مسؤولیتی را قبول می‌کنند باید از هر فرصتی استفاده کرده و به اندازه خود مؤثر باشند؛ باید از فرصتی که در اختیار فرد قرار می‌گیرد نهایت بهره را ببرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که فرد باید کار را برای رضای خدا انجام دهد، اظهار داشت: هر چه از دستمان بر می‌آید باید انجام دهیم؛ کارهای ما باید رنگ و بوی دینی داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: در سبک زندگی باید کارهایی صورت گیرد؛ در این بعد باید بیشتر تلاش کنیم؛ خود را گرفتار باند بازی نکنیم؛ حتی اگر مسؤولان کسی را دوست ندارند ولی فرد می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد از او استفاده کنند، آقای جنتی را نیز در این باره باید قانع کرد، البته امیدواریم ایشان این‌گونه نباشند.

 

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که کارهای فرهنگ همانند کار در مساجد و حسینیه‌ها است، گفت: باید همکاری خوبی برای خدمت صورت گیرد؛ متأسفانه وضع جامعه مناسب نیست؛ هر چند در مرگ بر آمریکا گفتن، تجمعات و دیگر مسائل موفق هستیم ولی متن جامعه بسیار نامناسب است.

 

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود تنها به خوبی‌ها اکتفا کرد؛ اگر می‌بینیم مسؤولان عالی رتبه این مسائل را بیان نمی‌کنند به سبب این است که در نمی‌خواهند در جامعه ناامیدی ایجاد شود، ولی باید دانست که وضعیت مناسب نیست./993/پ202/ج

ارسال نظرات