۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۳۶۵
جانباز هشت سال دفاع مقدس:

تخلف از دفاع مقدس تخلف از حیات انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسین ورمزیار با بیان این‌که تخلف از دفاع مقدس تخلف از حیات انسانی است، گفت: دفاع مقدسی که به فتوا و دستور امام خمینی(ره) صورت گرفت، سبب زنده شدن حیات طیبه ملت ایران، شد.
حجت‌الاسلام ورمزيان
حجت الاسلام حسین ورمزیار، جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی جایگاه رفیعی دارد و وصف آن در بیان نمی‌‌گنجد و یک امر حیاتی در کشور است.
 
وی افزود: جایگاه دفاع مقدس آن طوری که از اختیارات ولی فقیه بر می آید و به دستور آن مقام رفیع صورت گرفت همان جهادی است که در زمان حیات رسول خدا یا امام معصوم به دستور ایشان انجام می‌گیرد و تخلف از دفاع مقدس تخلف از حیات انسانی و از اصل نوامیس مردم یک مملکت است.
 
حجت الاسلام ورمزیار گفت: دفاع مقدسی که به فتوا و دستور امام راحل صورت گرفت امری بود که باعث شد حیات طیبه ملت ایران، دوباره زنده شود و خدای متعال این عزت و کرامت را به مردم بخشید تا با رهبری، فقیهی جامع الشرایط و مجتهدی بزرگ که به تعبیر معصوم «مخالفا لِهواه و مطیعا لاَمر مولاه» در جهان اسلام، عظمتی پیدا کند که مدیون آن رهبری عزیز و این دفاع مقدس باشیم.
 
وی بهترین الگوها برای نسل جوان در زمان معاصر  را تبعیت از راه، فکر و سیره امام راحل و جانشین برحق ایشان و زنده نگه داشتن آثار شهدا و دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: نسل جوان باید به وسیله کتابهای متناسب با احوال آنها که در متن درسی گنجانده می‌شود با رشادت ها و به ویژه نقش رهبری حضرت امام و جانشین شایسته ایشان از دوره ابتدایی تا پایان مدارج علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها آشنا شوند.
 
این جانباز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به جایگاه روحانیت در استحکام بخشیدن به مقاومت در برابر دشمن ابراز داشت: دین یک امر فطری است که در نهاد همه انسان‌های آزاده قرار دارد و از سوی روحانی عالم و عامل به مردم انتقال داده می شود.
 
وی نقش اصلی روحانیت را عمل به دانسته‌ها دانست تا سرمشق و الگو برای دیگران باشند و گفت: روحانیان نقش روشنگری و آگاهی بخشی جامعه و اتحاد و تبعیت از راه ولایت فقیه را به عهده دارند تا نسل جوان را که محتاج فقه پویای شیعه است، به هدایت برسانند./921/ت302/ی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
برادرش با سه تیر در پانزدهم تیر ۱۴۰۱ ایشان را به قتل رساند
1
0