۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۲۳۶۷
محسن رضایی:

خیانتی که داعش به اسلام می‌کند بی‌سابقه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام با مردم ‌سالاری دینی و حضور مردم دین را وارد عرصه سیاسی بین‌الملل کرد در حالی‌که غرب مردم را بدون دین وارد عرصه سیاسی کرد از همین رو غرب می‌خواست اندیشه امام را از بین ببرد.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش ایستادگی دیروز ، عزت امروز که در وزارت امور خارجه توسط بسیج وزارت خارجه برگزار شد گفت: در زمان جنگ تمام مذاکره کنندگان عالم اعم از افریقایی ها، آسیایی ها، نمایندگان سازمان کنفران اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان ملل برای مذاکره و تصمیم گیری برای جنگ امدند و رفتند و مذاکره قطع نشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که می گویند باید بعداز فتح خرمشهر صلح می کردیم بیان داشت: اصلا صلحی در کار نبود، مذاکرات هم قبل از فتح خرمشهر و هم بعد از آن ادامه داشت اما آنها اصلا به دنبال صلح نبودند.

محسن رضایی با اشاره به این‌که ما برای پایان جنگ و صلح شرایطی داشتیم تصریح کرد: امام برای صلح از همان ابتدای جنگ شرایطی داشت و تا اخر جنگ نیز شرایط ما همان بود و همه این شرایط هم با منطق بین‌المللی متناسب بود و هم با عرف نظام دیپلماسی نظام بین‌الملل متناسب بود.

فرمانده سابق دفاع مقدس تعیین خسارت و پرداخت آن از سوی کشور متجاوز، به رسمیت شناختن مرزهای بین‌المللی و تنبیه متجاوز را شروط جمهوری اسلامی ایران برای صلح عنوان کرد و افزود: در تمام مدت جنگ با همه گروه‌های صلح با منطق و احترام برخورد شد و امروز نیز که جمهوری اسلامی در مذاکرات جدی است همه حمایت رهبر انقلاب از مذاکرات درک کردند.

وی افزود: نکته مهم در مذاکرات این است که ما در تحریم اقتصادی به سر می‌بریم و برای پیروزی در مذاکرات باید تورم را پایین بیاوریم و فکری برای مشکلات اقتصادی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش امام خمینی(ره) در عرصه سیاسی بین‌الملل گفت: امام با مردم ‌سالاری دینی و حضور مردم دین را وارد عرصه سیاسی بین‌الملل کرد در حالی‌که غرب مردم را بدون دین وارد عرصه سیاسی کرد از همین رو غرب می‌خواست اندیشه امام را از بین ببرد که در این راستا سیاست آن ها تخریب یا ساکت کردن این صدا بود.

محسن رضایی در پایان گفت: آنها با جنگ، کودتا و تجزیه طلبی نتوانستند این صدا را سرکوب کنند اما با القاعده و داعش به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام و انقلاب هستند و خیانتی که داعش دارد به اسلام وارد می‌کند بی‌سابقه است. /805/پ203/ج

ارسال نظرات