۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۲۲۳۹۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

آتش نشانان سربازان فداکار جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: آتش نشانان، سربازان فداکار جامعه هستند و در لحظه نجات جان و مال شهروندان، چیزی غیر از فداکاری، از جان گذشتگی و در جبهه مرگ بودن برای آتش نشانان وجود ندارد.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار مدیرعامل سازمان آتش نشانی و معاونان و فرماندهان ایستگاه ها، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان گفت: آتش نشانان به واسطه شغل شریف خود بایستی خدا را شکر کنند زیرا که گناه از شما دور است و این خودش یک لطف و نعمت الهی است.

 

 

وی افزود: آتش نشانان، سربازان فداکار جامعه هستند و در لحظه نجات جان و مال شهروندان، چیزی غیر از فداکاری، از جان گذشتگی و در جبهه مرگ بودن برای آتش نشانان وجود ندارد.



امام جمعه اصفهان با اشاره به روایت «محبوب ترین افراد نزد خداوند کسی است که به خلق خدا خدمت کند» عنوان داشت: نه کارتان با ریا آمیخته است و نه خودنمایی است و نه خدا را شکر در آن رشوه است پس باید بدانید که شغلتان از بهترین مشاغل است.



بهزاد بزرگزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم راه شهدای هشت سال دفاع مقدس را سرلوحه کارمان قرار دهیم گرچه جنگ ما با آتش هرگز تمام نخواهد شد.

 

 
 بزرگ زاد افزود: خداوند همواره در حوادث، پشتیبان ما بوده است و آتش نشانان در بسیاری از عملیات ها معجزه را به چشم دیده اند که در این خصوص می توان به اطفای حریق کارگاه کوچکی اشاره کرد که در پایان آتش سوزی، آتش نشانان کپسول های
11 کیلویی گاز را دیدند که تا مرز انفجار رفته بود.

 

 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) که می فرمایند «آن دسته از افرادی که آب و آتش را از امت من دور کنند در بهترین جای بهشت منزلگاه آنهاست» بیان داشت: ما تنها برای خداوند کار می کنیم و خوشحالیم که توانسته ایم شرایط را به گونه ای ایجاد کنیم که هم مردم و هم وجدانمان راضی باشد و آمارها نشان می دهد که میزان انتقادات از این سازمان بسیار پایین است.

 


مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان بیان داشت: در میان حریقی که در خانه های مسکونی رخ داده و کودکی، مادری و یا همسری گرفتار شده است، آتش نشان دیگر به نجات جان خودش نمی اندیشد و کار ما در لحظات بحرانی متکی به علم نیست بلکه همواره ضمن توکل به خداوند متعال متکی به دل است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات