۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۲۲۴۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر مطرح کرد:

مبارزه با فرقه‌های انحرافی مهم‌ترین اقدام امام جواد در رهبری جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر، مبارزه با نحله‌های انحرافی را از مهم‌ترین اقدامات امام جواد(ع)‌در رهبری و هدایت جامعه آن‌روز دانست.
شهادت امام جواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر، در جمع خبرنگاران به بیان صفات بارز حضرت امام جواد (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام در حدیثی مومن را به سه خصلت توفیق الهی، موعظه نفس و قبول نصیحت محتاج می دانند و این کلام نورانی سه محور اساسی دارد که هر کدام برای انسان یک دانشگاه معرفتی است.

وی با بیان اینکه اگر توفیق الهی نباشد انسان به جایی نمی رسد، ابراز داشت: اگر انسان مراقب نفس خود نباشد دچار زیان خواهد شد و نصیحت هم پیامی دارد که در جامعه ما باید به آن توجه بشود و آن امر به معروف و نهی از منکر است که باید خیرخواه هم باشیم و به گونه ای همدیگر را نصیحت کنیم که آبروی افراد محفوظ بماند.

وی گفت: ویژگی ممتاز ایشان این است که در زمان نوجوانی که حدودا نه ساله بودند به منصب امامت نائل شدند و دارای ذکاوت خاصی بوده و از نظر علمی در رتبه بالایی قرار داشتند زیرا ائمه علومشان الهی است.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: با تدبیر ویژه با اون شرایط صغر سنی که داشتند جایگاه و مقصد الهی را جامه عمل بپوشد و بعنوان امام نقش خودش را ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: امام جواد (ع) علاوه بر دشمنان بیرونی دارای دشمنان داخلی بودند که این امر هم مزید بر علت شد و ایشان در نهایت توسط همسر خود مظاومانه به شهادت رسیدند.

وی سجایای اخلاقی امام جواد (ع) را ممتاز عنوان کرد و افزود: از نظر خلق و خو، بخشش و سخاوت و توجه به بعد عبادی و معنوی همچون اجداد پاکش یک الگوی ارزشمندی برای جامعه بشری محسوب می شوند که امیدواریم جامعه بشری با کسب معرفت نسبت به شخصیت ایشان بتواند زمینه رشد و سعادت خودش را فراهم کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: در شرایط خفقانی که خلفای بنی عباس برای رسیدن به دنیا ظلم و ستم ها و جنایات فراوانی را رواج داده بودند، نگاه آنها به مناصب دنیوی به گونه ای بود که جامعه در حال فاصله گرفتن از ارزش های دینی بود و شکاف عمیقی میان جوامع اسلامی ایجاد شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ایجاد فرق و نحله های انحرافی نمونه بارز دسیسه هایی به شمار می رفت که امام جواد (ع) با ذکاوت و تیزهوشی در مقابل آن ها ایستادگی کرده و نقش رهبری و هدایت مردم را به نحو شایسته ادا کرد./9191/پ202/ب

ارسال نظرات