۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۴۳۵
مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند:

رشد روزافزون ازدواج به سبک های غربی حاصل ضعف تبیین الگوهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که باید تلاش بیشتری در معرفی سبک زندگی و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در جامعه صورت گیرد، گفت: تا زمانی که زوج های جوان الگویی برای برگزاری مراسم ازدواج خود نداشته باشند تقلید کورکورانه از سبک های زندگی غربی را در پیش خواهند گرفت.
رشد روزافزون ازدواج به سبک های غربی حاصل ضعف تبیین الگوهای اسلامی است

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که امروزه برگزاری جشن های ازدواج به سبک غربی به یکی از عرف های متداول در میان زوج های جوان تبدیل شده است، گفت: متاسفانه بسیاری از زوج های جوان برای این که از روی چشم و هم چشمی بتوانند مراسم ازدواج خود را به سبک غربی برگزار کنند ممکن است مدت ها مراسم ازدواج خود را به تأخیر بیاندارند.

 

وی با اشاره به این که در حوزه مسائل فرهنگی از جمله ازدواج نمی توان تنها به دادن آمارهای گوناگون اکتفا کرد، افزود: متاسفانه تاکنون مسؤولان در این زمینه به صورت عملی فعالیتی را در سطح کشور و خراسان جنوبی انجام نداده و در این زمینه تنها به دادن آمارهای دور و دراز اکتفا کرده اند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که باید تلاش بیشتری در معرفی سبک زندگی و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در سطح کشور صورت گیرد، گفت: تا زمانی که زوج های جوان الگویی برای برگزاری مراسم ازدواج خود نداشته باشند تقلید کورکورانه از سبک های زندگی غربی را در پیش خواهند گرفت.

 

حجی پور با اشاره به این که قناعت، پایبندی به اخلاق و سادگی از مهم ترین مؤلفه های ازدواج به سبک اسلامی هستند، تصریح کرد: در سبک زندگی اسلامی، جوان هنگام انتخاب همسر ابتدا به مادیات نگاه نمی کند بلکه معیارهای اخلاقی مانند ایمان به خدا، سلامت فکری و روحی، مسؤولیت پذیری و پشتکار را مورد توجه قرار می دهد و پس از آن به سایر موارد توجه می کند.

 

وی افزود: جوانان امروزی باید بخشش را از حضرت زهرا(س) بیاموزند که این بانوی بزرگوار در شب ازدواجش پیراهن عروسی خود را به سائل بخشید در حالی که بسیاری از دختران جوان اگر درشب ازدواج آنها کمترین کم و کاستی وجود داشته باشد این شب مبارک را به کام خود و همسرشان زهر می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این که برگزاری مراسم ازدواج به صورت مجلل تضمینی برای یک زندگی پایدار نیست، گفت: بر اساس آمارها دوام بیشتر ازدواج هایی که با شکوه و تجمل فراوان برگزار می شوند پنج ماه تا یک سال است که البته این آمار بسته به استان های کشور متفاوت است.

 

حجی پور با اشاره به این که برنامه های فرهنگی رسانه های گروهی اصولی را ترویج می کند که با فرهنگ ازدواج آسان در تضاد است، ادامه داد: تا زمانی که تجمل گرایی و برگزاری مراسم ازدواج به صورت بسیار مجلل در رسانه گروهی ترویج شود نمی توان از زوج های جوان انتظار سادگی داشت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به این که بعضی از زوج های جوان پای خود را از این هم فراتر گذاشته اند و بدون توجه به مناسبت ها و ایام عزاداری اهل بیت(ع) و بزرگان دین اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند، یادآور شد: زندگی ای که با بی حرمتی و توهین به ساحت مقدس اهل بیت(ع) آغاز شود نتیجه ای جز نگون بختی برای زوج های جوان به دنبال نخواهد داشت./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات