۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۲۲۴۴۳

همایش مجاهدان تبریز و انقلاب مشروطیت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش مجاهدان تبریز، ستارخان و انقلاب مشروطیت ایران در تبریز خبر داد.
خانه مشروطه در تبريز

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مقدمات برگزاری همایش "مجاهدان تبریز، ستارخان و انقلاب مشروطیت ایران" اظهار داشت: این همایش در محورهای جامعه شناسی قیام مجاهدان تبریز و آذربایجان در عصر مشروطه و پایگاه طبقاتی برگزار می شود.

 


به گفته وی خاستگاه اجتماعی و سازمان مجاهدان، نقش باورهای مذهبی در حرکت مجاهدان مقاومت تبریز، رابطه مجاهدان تبریز با دیگر کانونهای مشروطه خواهی ایرانیان، مجاهدان و توده‌های فرودست و تاریخ نگاری مشروطه، حادثه پارک اتابک و فرجام مجاهدان آذربایجان از دیگر محورهای همایش است.

 


صفی‌پور جنبه بین‌المللی فعالیت مجاهدان مقاومت تبریز (بازتاب آن در مطبوعات، دولتها و محافل خارجی)، مقاومت تبریز و استقلال و تمامیت ارضی ایران، شخصیت، مدیریت نظامی و رهبری ستارخان در مقاومت تبریز و مجاهدان آذربایجان، ستارخان و ادبیات عصر مشروطه را از دیگر محورهای همایش یاد شده برشمرد.

 


وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در حدود 200 تا 250 کلمه با تاکید بر مسئله تحقیق و نوآوری‌های مدنظر تا پانزدهم مهر و اصل مقالات را تا بیست و پنجم آبان با ذکر دقیق مشخصات (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، پست الکترونیکی، محل سکونت و اشتغال) نویسنده یا نویسندگان به پست الکترونیکی
sattarkhan.h@gmail.com ارسال کنند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: اصل مقالات باید در حدود 4000 تا 5000 کلمه و مستند، روشمند و مبتنی بر اصول و روش‌های تحقیق و اختصاصاً درباره محورهای همایش  مبتنی بر استفاده از منابع تازه‌یاب، اسناد جدید، غیر تکراری و حاوی یافته ها و تحلیل های جدید باشد.

 


به گفته وی مجاهدان تبریز و انقلاب مشروطیت یاد شده از سوی انجمن ایرانی تاریخ (شعبه تبریز) با همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریزبه مناسبت یکصدمین سال درگذشت ستارخان سردار ملی دی‌ماه 93 در تبریز برگزار می‌شود.

 


صفی پور در بخش دیگری از سخنان خود از حضور بیش از دو هزار قرآن آموز با رده‌های سنی مختلف در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور و در سیزده حوزه امتحانی و در رشته‌های مختلف قرآن شامل حفظ اجزاء، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: این آزمون با توجه به تشکیل و برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم و ضرورت ارزیابی موسسات فرهنگی قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استان ها برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و سنجش سطح علمی قرآن‌آموزان از مهم ترین اهداف برگزاری این آزمون محسوب می‌شود، افزود: آزمون یاد شده روز جمعه چهارم مهرماه جاری ساعت 30/8 صبح در سیزده حوزه‌ی امتحانی در سطح استان برگزار می‌شود.

 


صفی پور در بخش دیگری از سخنان خود از اکران فیلم‌های‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تبریز همزمان با هفته‌ دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره فیلم مقاومت، در استان آذربایجان شرقی یکصد اثر بلند و کوتاه در قالب فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند از دوم تا ششم مهرماه جاری به نمایش در خواهد آمد.

 


وی با اشاره به این‌که سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل» در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره مقاومت از دوم تا ششم مهر از ساعت 16 تا 21 در سینما تک مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر(عج) اکران می‌شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات