۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۲۲۴۵۶
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قدس:

هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که قدرت ابرقدرت ها پوشالی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قدس گفت: از مهم‌ترین نعمت‌های جنگ این بود که قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها را بر باد داد و به دنیا ثابت کرد که ان ابرقدرت‌ها قدرت‌شان پوچ و پوشالی است، این را ثابت کرد که شاید از نظر نظامی قدرت دارند اما در مقابل مردم قدرتی ندارند.
هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که قدرت ابرقدرت ها پوشالی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قدس، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) گفت: امام خمینی(ره) در سال 67 یعنی زمانی که جنگ به پایان رسیده و اواخر عمر شریف ایشان بود، پیامی به روحانیون و مراجع اعلام و پیش بینی کردند که بعدها کینه توزان و بدخواهان دست به قلم می شوند تا جنگ تحمیلی را تحریف کنند و اکنون شاهد تحریف هستیم که هدف از تحریف عبور از خط امام است و جنگ را با عناوین و اشکال مختلف زیر سوال می برند.
 
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین پیش بینی های امام فروپاشی بلوک شرق بود که با چشم خود دیدیم که بلوک شرق فروپاشید یکی از  پیش‌بینی ها و آینده‌نگری‌های امام فروپاشی بلوک غرب و سرمایه‌داری است که زمزمه فروپاشی‌اش را می‌شنویم و می‌بینیم که درصد مهمی از آن‌ها فروپاشیده است.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم»، افزود: رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند: «جنگ ما یک گنجینه بود»، فرق گنج با گنجینه این است که گنج ارزشی ندارد و وقتی پیدا می‌شود، فروخته و مصرف می‌‌شود در صورتی که گنجینه دارای انواع و اقسام گنج‌ها است و پایانی ندارد و جنگ هم یک گنجینه بود و هر روز یک گنج پیدا و کشف می‌کردیم.
 
 
وی افزود: جنگ به خودی خود چیز خوبی نیست، خسارت و ضرر و زیان و کشته و اسیر دارد و اسلام با جنگ موافق نیست و ما جنگ تحمیلی را جنگ نمی‌نامیم بلکه آن را دفاع مقدس می‌دانیم و چون جنگ ما از نوع دفاع مقدس بود ارزشمند و مقدس است.
 
 
وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که « جنگ برای ما یک نعمت است» خاطرنشان کرد: امروز هرچه داریم از هشت سال دفاع مقدس داریم چون در اوایل جنگ حتی سیم خاردار که ساده‌ترین چیز است وارد می‌کردیم.
 
 
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان قدس افزود: وقتی سال 59 جنگ شروع شد، صدام مصاحبه‌اش را قطع کرد و گفت مصاحبه را سه روز دیگر در پایتخت ایران ادامه می‌دهم، محاسبه کرده بودند که ایران را حداکثر ظرف شش روز بگیرند و از نظر نظامی هم محاسباتشان درست بود چون اولا نظام جمهوری اسلامی تازه پا گرفته بود و مسؤولان در مسائل نظامی و جنگی مهارت و تخصصی نداشتند و سپاه هم تازه شکل گرفته بود و در نقاط مختلف با منافقین درگیری داشت و از نظر نظامی سلاح پیشرفته نداشتیم.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این‌که عراق در محاسباتش سه چیز را فراموش کرده و این ها دلایل شکستش بود، خاطرنشان کرد: تحقق و استحکام و باور این سه چیز را در جنگ به دست آوردیم که اولین مورد قدرت نفوذ معنوی ولایت فقیه است که آن‌ها نمی‌دانستند در رأس مملکت رهبری به نام ولی فقیه وجود دارد و چه قدرتی دارد، فکر می‌کردند رهبر هم پادشاهی مثل پادشاه‌های دیگر است، نمی‌د انستند ولی فقیه فرق دارد، فقط محاسبات نظامی کرده بودند و فکر می‌کردند ایران در عرض چند روز قابل تصرف است، عراق ظرف شش ساعت کویت را تصرف کرد و با 12 لشکر زبده و مجهز وارد جنگ با ایران شد  و می‌توانست ایران را بگیرد اما این سه چیز را محاسبه نکرده بودند.
 
 
وی افزود: دومین مورد قدرت، حضور مردم است که نمی‌دانستند مردم حضورشان در این صحنه‌ها دقیق و جدی است، و یکی هم روحیه مذهبی و معنوی مردم را محاسبه نکرده بودند و به همین خاطر شکست خوردند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: عراق 45 روز جنگید تا توانست خرمشهر را تصرف کند در حالی که مردم ما دست خالی مقاومت کرده بودند که عراق این تصرف را مدیون خیانت بنی صدر به ما و کمک لیبرال ها بود.
 
 
نماینده ولی فقیه شهرستان قدس با اشاره به نعمت‌های جنگ بیان کرد: از مهم‌ترین نعمت‌های جنگ این بود که قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها را بر باد داد و به دنیا ثابت کرد که ان ابرقدرت‌ها قدرت‌شان پوچ و پوشالی است، این را ثابت کرد که شاید از نظر نظامی قدرت دارند اما در مقابل مردم قدرتی ندارند.
 
 
وی افزود: البته ما در جنگ فقط با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه ما با 36 کشور در جنگ بودیم که از نظر تجهیزات نظامی و نیرو به صدام کمک می‌کردند و ما از 36 کشور دنیا در اردوگاه‌ها اسیر داشتیم.
 
 
 حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این‌که قبل از جنگ تحمیلی بر ایران و حماسه آفرینی جوانان این مرز و بوم در برابر مستکبران، کسی جرأت نگاه چپ به آمریکا را نداشت، بیان کرد: ما ثابت کردیم که قدرت اسرائیل که چهارمین قدرت ارتش دنیا را داشت،قدرتی پوشالی است؛ اسرائیل با چند کشور عربی جنگید و ظرف شش روز همه را شکست داد اما انقلاب و جنگ ما و درس‌هایی که دنیا از ما گرفتند باعث شد که این قدرت پوشالی در مقابل یک مشت جوان دست خالی در جنگ 33 روزه در لبنان در جنگ 22 روزه با غزه، در جنگ هشت روزه با غزه، و اخیرا در جنگ 51 روزه با غزه شکست خوردند با این‌که انواع و اقسام تجهیزات را داشت.
 
 
وی با اشاره به این‌که نعمات جنگ قابل شمارش نیست، خاطرنشان کرد: در جنگ ثابت کردیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم چون در جنگ خیلی سختی کشیدیم، برای تهیه گلوله کلاش خیلی سختی کشیدیم اما اکنون موشک‌های قاره‌پیما، موشک فجر، موشک شهاب 1، موشک شهاب 2 و موشک فضاپیما تولید می‌کنیم و در علم هسته‌ای، در علم نانو،علم تکنولوژی و علم پزشکی پیشرفت کرده ایم.
 
 
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان قدس گفت: شما مبلغان حواستان باشد تحت تأثیر افکار مسموم آن آدم های مریض قرار نگیرید و بدانید جنگ چه ارزشی داشته است و ما مدیون شهدا هستیم که با دادن خونشان نظام ما را تثبیت کردند.
 
وی یادآور شد: امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند، در همین ائتلافی که بر علیه داعش کردند و به آن‌جا رفتند و برگشتند گفتند که بدون حضور ایران نمی‌شود کاری کرد البته قبل از این از ما دعوت کرده بودند که رهبر معظم انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان گفتند که چند بار به ما گفتند بیاید و ما گفتیم نه ما در همچنین ائتلاف شیطانی شرکت نمی‌کنیم و بعد که دیدند ایران نیامد گفتند ما ایران را راه نمی‌دهیم و در این‌جا بزدلی برخی مسؤولان را ثابت کرد که وقتی که آمریکا گفت که ما نمی‌خواهیم ایران در ائتلاف باشد، به مردم نگفتند  که این‌ها از ما خواستند و ما نیامدیم./802/پ202/ب5
ارسال نظرات