۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۲۲۴۷۷
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت جمهوری اسلامی قابل قیاس با هیچ کشوری در منطقه نیست

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت جمهوری اسلامی ایران را قابل قیاس با هیچ کشوری در دنیا ندانست و گفت: حمله به مرزهای ایران برای دشمن مقرون به صرفه نیست و این به دلیل آمادگی نیروهای مسلح ما است.
دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به این که دفاع مقدس کشور ما را بیمه کرد، گفت: باید در همه برهه ها و مقاطع یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس را گرامی بداریم.
 
وی با بیان این که جنگ در دریا یک جنگ تجهیزات محور است، گفت: نیروی دریایی در جنگ نقشی کاملا محوری و استراتژیک چه در عرصه نظامی و چه در عرصه اقتصادی و حفظ سیادت ایران بر آب های منطقه را بر عهده داشته است.
 
تشریح ابعاد مختلف و نتایج عملیات دریایی مروارید در دفاع مقدس
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که یکی از افتخارات نیروی دریایی این است که در کمترین زمان ممکن با اجرای عملیات مروارید نیروی دریایی دشمن را شکست داد، گفت: در همان سال و ماه های اول جنگ نیروی زمینی ما موفق می شود جلوی پیشروی دشمن را بگیرد.
 
امیر سیاری با بیان این که نیروهای ما در آن زمان با حداقل امکانات بزرگ ترین کارها را انجام دادند، تصریح کرد: ما در آن مقطع زمانی موفق شدیم تمامی نقشه های راهبردی دشمنان را با شکست مواجه کنیم.
 
وی با اشاره به عملیات مروارید، گفت: برآورد اطلاعاتی دشمن این بود که وقتی انقلاب شده و با اخراج مستشاران خارجی این توانمندی در نیروهای ایران وجود ندارد که از امکانات خود استفاده کنند به همین دلیل از همه جوانب حملات خود را آغاز کرد و در دریا نیز چنین تصوری داشتند و گمان می کردند ما نمی توانیم از امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.
 
وی افزود: آنها می خواستند سیادت دریایی را از ما بگیرند، در آن مقطع نیروی دریایی با حضور مستمر خود عملیات مروارید را انجام داد. شکست کامل نیروی دریایی عراق، از بین بردن اسکله های نفتی عراق، محاصره دریایی سه بندر مهم اقتصادی عراق از جمله نتایج عملیات مروارید است که در طول تاریخ جنگ های دریایی کم سابقه است.
 
امیرسیاری تاکید کرد: با فرماندهی امام بزرگوار و با همت نیروهای دریایی ما این عملیات غرور آفرین با موفقیت انجام شد، وقتی نیروی دریایی عراق شکست خورد، وسایل و تجهیزات جدید از سوی شرق و غرب در اختیار رژیم بعث قرار می گرفت.
 
وی افزود: البته در دیگر عرصه ها نیز این مساله صادق است و رزمندگان ما تجهیزات دشمن را منهدم می کردند اما بلافاصله تجهیزات جدید و پیشرفته از سوی شرق و غرب در اختیار صدام قرار گرفت.
 
امیر سیاری افزود: تنها راه ارسال کمک های دریایی به رژیم بعث تنگه هرمز بود که ما در این تنگه جلوی آنها را گرفتیم و نتوانستند کار خود را انجام دهند و دشمنان به گونه ای دیگر تجهیزات هوایی در اختیار رژیم بعث قرار دادند.
 
سیاری با بیان این که نیروی دریایی ما اجازه ندادند چرخه اقتصادی کشور در هشت سال دفاع مقدس متوقف شود، ماجرای اسکورت کشتی های نفتی را یک موفقیت بزرگ برای نیروی دریایی ارتش ارزیابی کرد.
 
وی در ادامه برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به فعالیت نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد بین المللی تصریح کرد: ما تا چند سال پیش(سال86) منطقه ماموریت مان محدود بود و به سمت آب های بین المللی آزاد حرکت نمی کردیم.
 
سیاری افزود: با تدبیر فرمانده معظم کل قوا تصمیم بر این شد که نیروی دریایی ما باید در آب های آزاد حضور داشته باشد و ما از وقتی که این تصمیم را عملیاتی کرده ایم ناوهای ما به صورت مستمر در حال گشت زنی در منطقه هستند.
 
وی تصریح کرد: البته ما در دیگر آب های بین المللی نیز دریانوردی داشته ایم و اقتدار نظام را به معرض نمایش گذاشته ایم.
 
ماجرای کمک نیروی دریایی ارتش به کشتی چینی و رهایی آنها از چنگال دزدان دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به کمک نیروی دریایی ارتش به کشتی چینی، ابراز داشت: دزدان دریایی آسیب زیادی به اقتصاد کشورهای جهان وارد کرده اند، ما به خاطر تدبیر فرمانده معظم کل قوا این امنیت را برقرار کرده ایم.
 
وی با بیان این که ما امنیت خلیج عدن و برخی دیگر از مناطق را برقرار کرده ایم، گفت: ما افزون بر این که کشتی های خودمان را اسکورت کرده ایم، برخی از کشورهای دنیا که از ما تقاضای کمک کرده اند نیز با پاسخ مثبت نیروی دریایی ارتش روبرو شده اند.
 
امیر سیاری یادآورشد: ما24 مورد کمک به کشورهای خارجی داشته ایم، 2 مورد از این تعداد به کشور چین است و یک مورد نیز مربوط به هفته گذشته بود که نیروهای ما به کمک آنها رفتند و هیچ هزینه ای هم از طرف چینی دریافت نکردند.
 
وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها در قالب و گروه های مشترک تحت کنترل ناتو عمل می کنند، اما جمهوری اسلامی به صورت مستقل کار خود را انجام می دهد و امنیت راه های دریایی را تامین می کند.
 
ایران لنگرگاه ثبات و امنیت است
فرمانده نیروی دریایی ارتش پاسخ این نیرو به یاوه گویی های دشمنان را قاطع دانست و تاکید کرد: ارتش ما ارتشی مردمی است و در انجام عملیات ها از پشتوانه مردمی برخوردار است.
 
وی اضافه کرد: الان نیز با آمادگی کاملی که داریم امنیت بسیار خوبی داریم و لنگرگاه ثبات به حساب می آییم، این وضعیت به سادگی به دست نیامده است.
 
سیاری توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را بالا دانست و گفت: حمله به مرزهای ایران برای دشمن مقرون به صرفه نیست و این به دلیل آمادگی نیروهای مسلح ما است.
 
نیروی انسانی متعهد، ولایی و متخصص مهم ترین سرمایه نیروی دریایی ارتش است
امیرسیاری ابراز داشت: ما امروز مهم ترین محور کارمان نیروی انسانی است، نیروی انسانی ما الهی محور، مؤمن، ولایی، متعهد، متخصص و آموزش دیده مطابق با تهدیدات روز هستند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: تجهیزات و امکانات ما بومی شده و آماده بکار است و در این عرصه نیازی به دیگران نداریم.
 
امیر سیاری تاکید کرد: توان رزمی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح به جایی رسیده که دشمنی به خود اجازه تعرض نمی دهد و حتی فکر آن را نیز نمی توانند بکنند، اگر ما ضعیف بودیم حتما آنها به ما حمله می کردند.
 
امنیت ایران قابل قیاس با هیچ کشوری در منطقه نیست
وی خاطرنشان کرد: امنیت ما قابل مقایسه با هیچ کشوری در منطقه نیست، ما امروز بسیار قوی هستیم و کشوری که قوی باشد سلطه پذیر نخواهد بود.
 
سیاری تاکید کرد: همه مرزهای آبی، خاکی و هوایی جمهوری اسلامی و منابع و منافع کشور ما در امنیت کامل است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به وضعیت نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نیز اظهار داشت: ما دریای خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی می شناسیم و قرار نیست مسابقه و رقابت تسلیحاتی در آنجا باشد، ما معمولا آموزش و تمرین های خود را در دریای خزر انجام می دهیم.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود تنگه هرمز را استراتژیک ترین نقطه دنیا دانست و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: امروز ما هرچه از عزت و اقتدار و موقعیت و جایگاه بین المللی در جهان داریم همه به برکت خون شهدای عزیز است. /924/
ارسال نظرات