۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۲۵۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت کلید ارزش‌ها و معارف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با بیان این که اسلام در یک نگاه کلان در دو محور ارزش های کلیدی و کلید ارزش ها خلاصه می شود، گفت: ولایت کلید ارزش ها و معرفت ها بوده و اگر به آن توجه کنیم به گنجینه معرفت ها و ارزش ها دست می یابیم.
حجت الاسلام يعقوبي- جلسه هماهنگي دهه امامت و ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و رییس بنیاد بین المللی غدیر در این استان، صبح پنج شنبه در جلسه ستاد استانی دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: اگر بخواهیم دین مبین اسلام را به صورت کلان معرفی کنیم؛ می شود گفت که اسلام خلاصه ای از ارزش های کلیدی و کلید ارزش ها است.


وی اضافه کرد: در این بین کلید ارزش ها همان ولایت است که اگر به آن توجه عملی داشته باشیم؛ در واقع به گنجینه معرفت ها و ارزش های اسلامی دست یافته ایم.


رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که ولایت روح همه ارزش های اسلامی محسوب می شود، اظهار کرد: اگر در جامعه ولایت به معنای واقعی عینیت پیدا کند؛ دیگر ارزش های اسلامی نیز در پرتو ولایت ظهور و بروز می یابند که در این زمینه انقلاب اسلامی ایران بهترین و مناسب ترین مصداق است.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: غدیر میدان ظهور جلوه های ولایت بوده و باید برای شناساندن و تبیین ظرفیت های دهه امامت و ولایت به جوانان و نوجوانان و برجسته کردن پیام غدیر بیش از پیش تلاش کنیم.


وی با بیان این که خطبه غدیر دایرة المعارفی بوده که نقشه راه همه بشریت به شمار می رود، افزود: در دهه امامت و ولایت باید تلاش کنیم تا با ترویج و تبیین اصولی مبانی امامت و ولایت، عشق به ولایت را در جامعه افزایش داده و در راستای شعائر اسلامی از این علاقه بهره برداری کنیم.


حسین ثابتقدم وحید، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان این که دهه امامت و ولایت جریانی الهی بوده  که با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت کمال می یابد، اظهار داشت: باید از این دهه برای تبیین و ترویج بیش از پیش امامت و ولایت در جامعه استفاده کنیم.


وی با اشاره به این که شعار امسال دهه امامت و ولایت از سوی بنیاد بین المللی غدیر «لبیک یا رسول الله» انتخاب شده است، افزود: باید به اوامر الهی و اسلامی لبیک گفته و این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.


ثابتقدم وحید با یادآوری اقدامات انجام شده در راستای گرامیداشت دهه امامت و ولایت در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: برجسته سازی شعار امسال دهه امامت و ولایت با انجام اقداماتی نظیر زیرنویس در برنامه های سیما، استفاده از شعار در قالب پوسترها، بنرها و سربرگ نامه های اداری، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف استان به این موضوع و ... از جمله فعالیت های پیش بینی شده در این زمینه است.


گفتنی است، در این جلسه اعضای ستاد استانی دهه امامت و ولایت برنامه های پیشنهادی خود برای بزرگداشت این مناسبت را مطرح و بررسی کردند تا پس از جمع بندی نهایی، در دهه امامت و ولایت امسال اجرا شود.


دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا یک روز پس از هجدهم ذی الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد.


این دهه امسال از یکشنبه سیزدهم مهر ماه آغاز شده و تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات