۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۵۴۶
حضرت آیت‏الله سبحانی:

آیات اخلاقی قرآن کریم باید در رسانه‏ها و مجلات مطرح شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله سبحانی با اشاره به این‎که مجموعه آیات قرآن کریم که درباره آداب زندگی اجتماعی و فردی سخن گفته است باید جمع‌آوری شود، گفت: جمع‌آوری این آیات سبب آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی می‌شود.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت‏الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار با رییس شورای فرهنگ عمومی کشور که ظهر امروز برگزار شد، با بیان این‏که آداب و رسوم هر ملتی فرهنگ آن ملت است، گفت: اسلام در نحوه زندگی اجتماعی و فردی مسائلی را بیان کرده که در قالب فرهنگ اسلامی مطرح شده است و باید فرهنگ مردم کشور ما هم اسلامی باشد.

وی با تأکید بر این‏که مباحث اخلاق اسلامی در سوره حجرات مطرح شده است، ابراز داشت: نظام اخلاقی اسلام در سوره حجرات و سوره لقمان بیان شده است و چشم‏انداز اسلام را در کیفیت زندگی فردی و اجتماعی تبیین کرده است.

حضرت آیت‏الله سبحانی با اشاره به اینکه مجموعه آیات قرآن کریم که درباره آداب زندگی اجتماعی و فردی سخن گفته است باید جمع‌آوری شود، عنوان داشت: جمع‌آوری این آیات سبب آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم درباره آداب سخن گفتن و راه رفتن نیز به انسان‌ها مواردی را گوشزد کرده است که متاسفانه برخی از انسان‌ها به این نکات کم توجه هستند اما در این میان روانشناسان و جامعه شناسان بسیار به این موارد اهمیت می‌دهند و آنها را به مردم توصیه می‌کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‏که در جوامع غربی احترام به کانون خانواده و والدین توسط فرزندان نادیده گرفته می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که فرزندان از حال والدین خود در جوامع غربی آگاهی ندارند و یا حاضر به فروش اعضای بدن والدین خود می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در جوامع اسلامی باید به خانه سالاری و حضور بانوان در خانه تأکید شود.

این مفسر بزرگ قرآن کریم در پایان با بیان این‏که آیات اخلاقی قرآن کریم باید در رسانه‏ها و مجلات مطرح شود، ابراز داشت: راه زندگی بشر اسلامی حرکت در مسیر فرهنگ اسلامی است اما اگر به پروفسور آمریکایی و فرانسوی مراجعه کنیم، آن ها طرز فکر خود را القا می کنند در حالی که ما باید به آموزه های قرآن کریم عمل کنیم./922/د101/ج

 

ارسال نظرات