۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۵۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

توسل به اهل بیت ضامن سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت انسان است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.
امام جواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید ولی الله حسینی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جواد(ع) که در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد با بیان شخصیت و ویژگی های والا و گرانقدر امام جواد(ع)، گفت: باید تلاش کنیم تا توجه بیشتری به جایگاه معنوی ائمه معصومان(ع) در زندگی خود داشته باشیم.


وی با اشاره به این که امام را نباید به مانند سایر مردم در مرتبه و درجه انسان عادی قرار داد، بیان داشت: امام به ظاهر هم چون مردم می خورد، می خوابد و می پوشد اما از جمله اعجاز امام این است که ایشان حتی می تواند در بطن مادر و یا در بدو تولد همچون حضرت عیسی و حضرت یحیی خود را به عنوان امام مطرح کند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام جواد الگوی سخاوت و بخشش است، تصریح کرد: این امام بزرگوار با وجود سن کم توانست علم امامت را به دوش کشیده و تلاش های ارزنده ای در راستای ترویج تعالیم والای دینی در جامعه بردارد.


حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که امام جواد(ع) از شجاعت ارزنده و گرانقدری برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: براساس سوره احزاب همان کسانی که رسالت ها و پیام های خدا را به مردم  می رسانند، از او می ترسند و از احدی جز او نمی ترسند  و خدا در حسابرسی  باطن و عمل های خارج آن ها  کافی است.


وی با بیان این که پیامبران در تبلیغ و ترویج دین هیچ ترسی در خود راه نمی دادند، گفت: بزرگان دین جز  خدا از کسی نمی ترسیدند و امام جواد(ع) در زمان کودکی خود  این صفت را به منصه ظهور رسانده بود و در زمان پادشاهی مامون زمانی که با او مواجه شد مامون تحت تاثیر هیبت، وقار و شجاعت ایشان قرار گرفت که در مقابل این امام بزرگوار خشوع کرد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.


حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که حرکت در مسیر سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومان(ع) زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران و تعالیم والای دینی برنامه های زندگی خود را اجرایی کنیم.


حجت الاسلام حسینی در پایان، افزود: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب امنیت انسان شده که دوری از این بزرگواران موجب نابودی ما می شود که باید برنامه های زندگی خود را بر محور بندگی ائمه اطهار(ع) قرار دهیم که ثمرات و آثار ارزنده ای در زندگی انسان دارد./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات