۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۲۶۰۵
حجت الاسلام شهیدی:

دفاع مقدس صحنه افتخارآفرینی ملت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که تمام کشورهای دنیا در پس دو قدرت غرب یعنی آمریکا و شرق یعنی شوروی بودند گفت: در این میان تنها کشوری که با برنامه جدیدی به میان آمد و با شعار انقلابی حضرت امام یعنی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی دست رد به سینه شرق و غرب زد ایران بود.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم غبار روبی و عطرافشانی و اهدای گل مزار مطهر شهدا که پنجشنبه سوم مهرماه 1393در گلزارهای شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و نیز خیل عظیم عاشقان شهدا و مردم غیور حضور داشتند، و این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری، شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا(س)، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سپاه محمدرسول الله تهران، ارتش جمهوری اسلامی و دیگر نهادها و ارگان های لشگری و کشوری برگزار گردید.

 

در ابتدای مراسم حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی با قرائت پیام مقام معظم رهبری که برای این مراسم توسط معظم له صادر گردیده بود مجلس را مزین و در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت شهادت حضرت جواد الائمه(ع) به 31 شهریور سال 1359 اشاره کرد و گفت: هدف عراق از شروع جنگ تحمیلی ایران نبود بلکه هدفش نابودی پدیده ای نوظهور و جدید به نام انقلاب اسلامی بود.

 

وی با اشاره به این‌که تمام کشورهای دنیا در پس دو قدرت غرب یعنی آمریکا و شرق یعنی شوروی بودند گفت: در این میان تنها کشوری که با برنامه جدیدی به میان آمد و با شعار انقلابی حضرت امام یعنی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی دست رد به سینه شرق و غرب زد ایران بود.

 

حجت الاسلام شهیدی با تأکید بر این‌که نسل جوان باید بداند در این جنگ نابرابر دست همه دنیا از آستین عراق بیرون آمده بود و یکپارچه به کشور ما حمله کردند افزود: رهنمودها و دستورات امام و پیرو آن ملت و ارتش و سپاه از همان روزهای اول جنگ مقابل عراق ایستادند و عراقی را ادعای غصب یک هفته ای خوزستان را داشت با ایستادگی ملت این آرزو را بعد از 8 سال به گور برد و یکطرفه آتش بست اعلام کرد.

 

وی با خطاب قرار دادن والدین و همسران و فرزندان شهدا، آفریننده این حماسه را شهدا نامیدند و 164 خانواده دارای 5 شهید و 185 خانواده دارای 4 شهید و امثالهم را به معنای ایثارگری در اوج کمال دانست و با اشاره به آیه ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون این نوع ایثارگری رزمندگان اسلام را در تاریخ نمونه دانست و گفت: پیروزی رزمندگان در یک جنگ نابرابر بر اساس همین ایثارگری ها بود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که همه ملت موظف هستند از خانواده شهدا متشکر و سپاسگذار باشند از کلید خوردن طرح سپسا در بنیاد شهید خبر داد و گفت: طی این طرح از بالاترین مقامات کشور یعنی رئیس جمهور و وزرا تا همه مسؤولان لشگری و کشوری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران سر می زنند و صمیمانه از آن ها قدردانی می کنند.

 

وی در ادامه گفت: ما نیز امروز جمع شده ایم تا با عطر افشانی و اهدای گل به قبور مطهر شهدا که امروز زیارتگاه ما هستند از آنها سپاسگذاری کنیم.

 

وی در پایان ضمن اشاره به این‌که 19 هزار و 613 گلزار شهدا در سراسر کشور وجود دارد که این برنامه امروز بطور همزمان در همه آن ها در حال برگزاری است، سلامتی رهبر معظم انقلاب و علو درجات شهدا و عزت خانواده ایشان را از خداوند منان مسئلت نمود

 

در ادامه این برنامه گروه سرود بنیاد شهید استان تهران که اعضای آن را جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می دادند به اجرای سرود حماسی و انقلابی پرداخت و بعد از آن نیز قبور مطهر شهدا توسط شرکت کنندگان این مراسم عطرافشانی و غبارروبی شد./9667/پ202/ب4

ارسال نظرات