۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۶۳۴
آیت الله علم الهدی:

به مقام ولایت نگاه معرفت شناسانه داشته باشیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: ما باید نگاهی معرفت شناسانه به مقام ولایت داشته باشیم؛ در طول 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور هر مشکلی به وجود آمد رهبر معظم انقلاب آن را حل کردند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در مراسمی که ظهر امروز در مسجد العلی مشهد به مناسبت شهادت امام جواد(ع)برگزار شد، گفت: نباید ائمه اطهار(ع) را مربوط به 14 قرن پیش بدانیم که در زمانی زندگی کردند، مصائبی داشتند و شهید شدند بلکه آن ها در هر زمان قابل الگوگیری و الهام بخشی هستند.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: مسأله  دشمن شناسی و جریان شناسی امام جواد(ع) یکی از ابعادی است که انسان ها باید در نظر بگیرند؛ انسان عاقل جریان ها را می شناسد؛ ائمه اطهار(ع) در مسائل سیاسی جریان شناس بودند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) هنگامی که اذن دخول خوانده می شود ابتدا از خداوند متعال سپس پیامبرش و خلیفه خدا اجازه گرفته می شود. جریان شناسی و دشمن شناسی یکی از ویژگی های امام جواد(ع) بود؛ ایشان دشمن را می شناختند و جریان ها را  شناسایی و با دشمنان مقابله می کردند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که امروز نظام ما قوی تر از قبل بوده و توانمندی ما در منطقه چند برابر شده است، گفت: ما باید نگاهی معرفت شناسانه به مقام ولایت داشته باشیم؛ در طول 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور هر مشکلی به وجود آمد رهبر معظم انقلاب آن را حل کردند.

 

وی افزود: امام، حجت خدابر روی زمین است و هر کاری که امام انجام داده، از طرف خداوند بوده است و غیر امام کسی حجت خدا نیست./821/پ202/ب5

ارسال نظرات