۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۲۲۶۴۱
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

اهداف مرکز خدمات همگام با رسالت حوزه‌ پیگیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که در تلاش برای هدفمندی خدمات خود با اهداف حوزه‌های علمیه هستیم، گفت: حوزه‌های علمیه برای رسیدن به اهداف خود به دو بال نرم و سخت افزاری نیازمند هستند که اگر از این دو استفاده نشود نمی‌توان به اهداف رسید.
حجت الاسلام سيد حسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پنج شنبه شب در نخستین هم اندیشی مسؤولان این مرکز با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که مجمع نمایندگان طلاب دارای ظرفیت عظیم و ارزشمندی است، گفت: اعضای این مجمع منتخبان طلاب هستند.

 

وی ادامه داد: تاکنون تلاش زیادی برای همکاری با مجمع نمایندگان طلاب داشتیم، در این زمینه نیز بارها دعوت کرده‌ایم ولی متأسفانه به سبب مشکلاتی ایجاد نشده است، امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی در این دوره با مجمع داشته و از ظرفیت‌های عظیم آن بهره ببریم.

 

حجت‌الاسلام ربانی با تأکید بر همکاری میان مرکز خدمات و مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: با همکاری باید در جهت خدمت به انقلاب، حوزه‌ها، نظام و رفع مشکلات طلاب قدم برداریم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که این مرکز در تلاش برای هدفمند کردن خدمات خود با اهداف حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: حوزه برای رسیدن به اهداف خود به دو بال نرم و سخت افزاریی نیازمند است که اگر از این دو استفاده نشود نمی‌توان به اهداف رسید.

 

وی یادآور شد: بال نرم افزایی حوزه‌ها شامل جذب، تحصیل، آموزش و تهذیب طلاب است؛ بال سخت افزاریی نیز شامل حمایت از طلاب، اساتید و دیگر مسائل است، مرکز خدمات بال سخت افزاریی حوزه علمیه است که با همکاری این دو بال حوزه‌ می‌تواند به اهداف خود برسد.

 

حجت‌الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: بال سخت افزاریی نقش مؤثری در رفع دغدغه طلاب و اساتید برای تحصیل و تدریس دارد؛ از این‌رو مرکز خدمات باید خدمات خود را متناسب با مأموریت حوزه هدفمند و عرضه کند.

 

وی ادامه داد: البته ضمن رفع این مشکلات باید به خدمات عاطفی و فرهنگی نیز توجه داشت؛ رویکرد سوم مرکز خدمات حمایت و توجه به خانواده و فرزندان طلاب است، چرا که این افراد نیز از روحانی جدا نبوده و نقش بسزایی در موفقیت و شکست آن‌ها دارند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: البته خدمات نیز به دو بخش عمومی و طبقه بندی تقسیم می‌شود، خدمات عمومی برای همه طلاب است ولی خدمات طبقه بندی برای طلاب ممتاز و اساتید که ستون فقرات حوزه‌های علمیه بوده و نقش مؤثری در تربیت و منش طلاب دارند اختصاص دارد.

 

وی افزود: ارائه خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه وابسته به انجام رسالت افراد است؛ یعنی افراد به هر میزان در جهت انجام وظایف و رسالت خود قدم بردارند خدمات به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام ربانی با بیان این‌که مرکز خدمات می‌خواهد راه تحصیل طلاب را تسهیل کند، بیان داشت: خدمات این مرکز سبب تسهیل در امر تحصیل طلاب می‌شود؛ حتی در تلاش هستیم تا مشکلات طلاب را برای حضور تبلیغی در استان‌ها رفع کنیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر ارتباط این مرکز با بدنه حوزه نیز گفت: مرکز خدمات نباید از بدنه حوزه فاصله داشته باشد که مجمع نمایندگان طلاب و فضلا می‌تواند در این زمینه کمک مؤثری داشته باشد، البته این ارتباط باید تعریف شده و روشن باشد.

 

وی یادآور شد: تلاش ما این است که بتوانیم طلاب نیازمندیی که در امر تحصیل جدی هستند را شناسایی و پس از پیگیری حمایت کنیم، در این راه مجمع نمایندگان طلاب می‌تواند کمک‌های خوبی کنند.

 

حجت‌الاسلام ربانی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه‌ علمیه را خاستگاه اصلی انقلاب و عقبه اسلامی نظام دانست و بیان داشت: بخش عمده‌ای از ارتقا فرهنگ دینی و اسلامی جامعه از سوی روحانیان صورت می‌گیرد./993/پ202/ی

ارسال نظرات