۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۲۲۲۶۶۳
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

روحانیت در دفاع مقدس پرچم‌دار و پیشتاز بوده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: روحانیت همیشه و در همه امور به ویژه در دفاع مقدس پرچم‌دار و پیشتاز بوده است.
‌ روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس گفت: اگر به تعداد شهدای روحانیت در طول دوران دفاع مقدس نگاه کنیم به این مطلب پی‌ می‌بریم که روحانیت همیشه و در همه امور به ویژه در دفاع مقدس پرچم‌دار و پیش‌تاز بوده است.

 

وی در ادامه افزود: حضور روحانیت در دفاع مقدس سبب حضور گسترده مردم برای دفاع از نظام اسلامی و اسلام در جبهه‌ها شد و نفس گرم روحانیت بود که شاهد بیشترین معنویت در جبهه‌ها بودیم.

 

حجت‌الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: این‌ در حالی است که در عراق شاهد چنین مسأله‌ای نبودیم و نیروهای عراقی با وجود تجهیزات و امکانات گسترده‌ای که در داشتند از حمایت روحانیت عراق و از معنویت به دور بودند.

 

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک علت محدثه و یک علت مبقیه دارد، علت محدثه انقلاب اسلامی روحانیت و مساجد بودند،‌ علت مبقیه آن هم روحانیت و مساجد است.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به نقش امروز روحانیت در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس گفت: روحانیت باید به روز باشد و از امکانات روز برای جذب جوانان و بروز رسانی اطلاعات خود استفاده کند.

 

وی ادامه داد: همان‌طور که نفس روحانیت در آن دوران توانست جوانان را تربیت و آماده ایثار، جهاد و شهادت کند امروز هم می‌تواند ولی باید با سلاح و صلاح عمل کند.

 

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: دنبال معنویت و اخلاق بودن، داشتن زی طلبگی و دوری از غرور سبب جذب مردم به سمت معنویت می‌شود و غرور و توجه به مال دنیا سبب دوری مردم از روحانیت می‌شود.

 

وی در پایان گفت: یکی از عوامل موفقیت و محبوبیت رهبر معظم انقلاب اسلامی نزد مردم فراموش نکردن زی طلبگی است، امروز هم اگر روحانیت زی طلبگی را رعایت کند نزد مردم محبوبیت پیدا می‌کند، اگر برخی معدود از روحانیان مسؤول نزدم مردم محبوبیت ندارند به دلیل رعایت نکردن زی طلبگی است./919/ت302/ب4

ارسال نظرات