۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۶۷۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

خانواده شهدا سرمایه گذاران اصلی انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی خانواده‌های شهدا را سرمایه گذاران اصلی انقلاب اسلامی خواند گفت: احساس مسؤولیت و تفکر انقلابی مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی باید همچنان در ذهن ملت بزرگ و شریف ایران باشد.
حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي، رييس مجتمع  فرهنگي بلال صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی، امروز در بیست و یکمین یادواره 57 شهید منطقه فراش محله بهشهر و بزرگداشت شهید آیت الله عبدالکریم هاشمی نژاد و یاد و نام حجت الاسلام والمسلمین جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، گفت: مازندران سرزمین نورانی و با قداست در تربیت عالمان دینی است که باید قداست آن حفظ شود.

وی افزود: مازندران منطقه عجیبی است که به واسطه وجود علما و فضلای ارزشمند دارای ارج و قرب و شرف، عزت ونورانیت است و لذا همه آحاد جامعه باید حامی استان و ارزش های معنوی و اعتقادی آن باشند.


حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که در این روزها اخبار جانگدازی را شنیدیم که دل همه ما را آزرد، خاطر نشان کرد:  امام جمعه فقید بهشهر، برادر، سرور و عزیز بنده بودند و از چهره های انقلابی و مومن بودند که من به ایشان مباهات می کردم.


وی، ادامه داد: اسلام و انقلاب به رفتار و اندیشه و منش این بزرگوار مباهات می کرد و فقدان ایشان ثلمه ای بزرگ برای جان اسلام است.


این کارشناس مذهبی خانواده‌های شهدا را سرمایه گذاران اصلی انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: احساس مسؤولیت و تفکر انقلابی مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی باید همچنان در ذهن ملت بزرگ و شریف ایران باشد.


حجت الاسلام ادیب یزدی با گرامی داشت نام و یاد شهید مجاهد آیت الله هاشمی نژاد از ایشان بعنوان شهید محوری و استراتژیک نام برد که در علم و شجاعت و فصاحت و صراحت بیان بی نظیر بود.


وی، یادآور شد: این مجاهد بزرگ در طول فعالیت های مختلف انقلابی خود با روشنگری های مختلف سبب بر ملا شدن جریان نفاق شد و با افشاگری های مختلف رژیم منحوس پهلوی و سرسپردگان آن را به خاک نشاند و اینچنین در هفتم مهر  1360  و در شب شهادت امام جواد (ع) ترور شده و به شهادت رسیدند.

 

 این کارشناس مذهبی، گفت: ایشان از شهدای تعیین کننده در نظام ما بودند که همچون حمزه عموی پیامبر و جعفر طیار نقش استراتژیک و تعین کننده داشتند و با افشاگری های خود جریان نفاق را رسوا کردند و اکنون باید این الگوها در جامعه برای به نسل جدید تبیین شوند.


حجت الاسلام ادیب یزدی، ادامه داد: شهدای ما ب
ا احساس وظیفه و مسوولیت قدم در جبهه نهادند و به شهادت رسیدند و همین احساس بود که امام حسین(ع) و خانواده اش را به کربلا رساند و رنج سفر در بیان های گرم وسوزان نینوا را به جان خرید تا اسلام زنده بماند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سپاه پرچمدار اصلی تفکر انقلاب و بازوی ولایت است، افزود: نقش سپاه و شهدا در انقلاب یکی است و سپاه از جمله نهادهایی بود که با انقلاب و با حضور نیروهای بسیجی مردم شکل گرفت و درخت انقلاب را تنومند ساخت.


حجت الاسلام ادیب یزدی، گفت: برگزاری یادواره های شهدا مسئله واجب و تکلیفی ماندنی است و باید احساس تکلیف رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بر همگان تبیین شود.


وی با تاکید بر زندگی امام زمانی در جامعه، افزود: امام زمان(عج) غمخوار شیعه است و متاسفانه ما غافل از آقا و مشغول زندگی خود هستیم و جای خالی ایشان را حس نمی کنیم و باید زندگی خود را امام عصری کنیم تا سعادت ونیکبختی شامل حالمان شود ./1317/پ202/ب4

ارسال نظرات