۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۲۶۸۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

دفاع مقدس پیروزی حق بر باطل بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: ایران اسلامی امروز با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.
حجت‏الاسلام خديوي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس دوران خاصی از انقلاب اسلامی ایران بود که یادآور خاطراتی است که دشمنان فتنه ای به نام جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.


وی با بیان این‌که بر اساس اسناد موجود حدود 50 کشور از رژیم بعث عراق در حمله به ایران حمایت کردند، افزود: این در حالیست که انقلاب نوپای ملت ایران از هیچ ساز و کار خاص اقتصادی، نظامی و استراتژیکی برای حضور در این جنگ تحمیلی برخوردار نبود، دفاع مقدس مظلومیت و تنهایی مردم ایران در مقابله با استکبار جهانی را نشان داد.


حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر اهمیت هشت سال ایثار ملت ایران افزود: دفاع مقدس پیروزی حق بر باطل بود. رشادت های دلیرانه جوانان عزیز ایران اسلامی به جهت اینکه دفاع از هدف و آرمان و مرز و خاک و عفت و حیا و دفاع از حریم الهی، آزادی و اسقلال بود و طی آن هیچ تعرض و کشورگشایی صورت نپذیرفت، به حق دفاع مقدس نام گرفته است.


مسؤول نهاد دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه ای گفت: گروهک تروریستی داعش فاقد شرایط روحی روانی و رفتاری اعتقادی و نیز فاقد علم اسلامی است، اجازه دولت عراق به حضور آمریکا در این کشور به بهانه دفع گروهک تروریستی داعش اشتباه محض بوده و حضور آمریکا در عراق عواقب خطرناکی برای دولت این کشور در پی خواهد داشت.


وی با بیان این‌که ایران اسلامی امروز با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور در منطقه و جهان محسوب می شود، خاطر نشان کرد: اگر به برکت خون شهدا به چنین جایگاهی رسیده ایم باید از این به بعد نیز به همین نگرش و تفکرات، وحدت داخلی و همچنین به تبعیت از ولایت فقیه تداوم داده و به ارزش ها پایبند باشیم.


حجت الاسلام خدیوی در پایان با اشاره به تفسیر آیه 105 سوره مائده تصریح کرد: مفهوم این آیه شریفه قرآن کریم آن است که هدایت خود انسان ها در مرحله اولویت قرار دارد و مؤمنان باید به فکر ایمان و هدایت خود باشند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات