۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۶۸۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ با پایان یافتن هفته نکوداشت تبریز، پوشش رسانه‌ای این رویداد کم‌نظیر فرهنگی، در شبکه‌های مختلف بین‌المللی و برون‌مرزی همچنان ادامه دارد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شبکه اسپانیولی هیسپان‌تیوی، در گزارشی با پخش گفتگوهایی از صادق نجفی شهردار تبریز و شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، ضرورت و برنامه‌های متعدد هفته نکوداشت تبریز را به مخاطبان خود ارایه کرد.


خبرنگار این شبکه تلویزیونی در قسمت‌هایی از گزارش خود، با انتشار تصاویری از موزه شهر و بازار تبریز، تبریز را شهری متمدن و صاحب‌سبک از روزگاران گذشته عنوان کرد و افزود: شهرداری تبریز، علاوه بر اجرای زیرساخت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری، تلاش کرد تا با اجرای هفته نکوداشت تبریز، سابقه دور و دراز تمدن و فرهنگ این شهر را به نسل‌های امروز انتقال دهد.


همچنین شبکه المیادین لبنان نیز ساعتی پیش با پخش مستندی از باراز قدیمی شهر تبریز، با بازاریان قدیمی تبریز به گفتگو نشست. این شبکه معروف عربی، نکوداشت تبریز را با تعبیر جالب «تبریز، عزیز ایران» معرفی کرد. مستندساز شبکه المیادین، در گزارش خود سرگذشت مرکز علمی پزشکی ربع رشیدی تبریز را خارق‌العاده و حیرت‌انگیز خواند.


پرس‌تیوی، شبکه انگلیسی‌زبان کشورمان نیز در بخش اخبار ویژه شهرهای کشور، در هفته‌های اخیر به پخش بخش‌هایی از همایش‌های متعدد هفته نکوداشت تبریز پرداخت.


العالم، شما، سحر و برخی شبکه‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه دیگر رسانه‌هایی بودند که در کنار سیمای استانی سهند به پوشش برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز پرداختند.


هفته دفاع مقدس فرصتی برای تحلیل دشمنی دشمنان است


فرماندار تبریز با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور هجوم وحشیانه رژیم بعثی به خاک ایران اسلامی است، گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای تحلیل علت دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی است.


رحیم شهرتی فر در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرهنگی رزمی «فاطمیون» با تاکید به اینکه امروز جوانان و نسل جدید باید با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود که نه در هفته دفاع مقدس بلکه همیشه به این تاریخ ارزشمند پرداخت شود چراکه پیروزی رزمندگان در جنگ سرنوشت مهمی را برای همه مردم رقم زد.


وی بازخوانی تاریخ دفاع مقدس، بازگویی تاریخ شفاهی آن دوران از زبان رزمندگان و افت و خیز با آنها را مهمترین عامل ماندگاری مسیری دانست که شهدا ترسیم کرده و صیانت از آرمان ها و ارزش هایی که امام راحل اساس انقلاب اسلامی بنا نهادند.


نمایشگاه فرهنگی رزمی فاطمیون تا هفتم مهر از ساعت 10 صبح تا 14 و 16 تا 22 شب همراه با برنامه های مختلفی چون جنگ شادی، رزمایش، تئاتر مجسمه و ... پذیرای عموم علاقه مندان است.


تبریز میزبان جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور می‌شود


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور به میزبانی تبریز خبر داد.


وی گفت: هر سال که با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی نیز برگزار می‌شد، به دلیل ناراضی بودن اصحاب رسانه و مطبوعات که نمایشگاه مطبوعات زیرسایه نمایشگاه کتاب برگزار شده و تحت تاثیر آن قرار می‌گرفت، امسال برگزار نمی‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه‌های استان امسال به جای این نمایشگاه، جشنواره مطبوعاتی برای آنها در نظر گرفته شده است. جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود که بعد از هماهنگی با وزارتخانه زمان آن اعلام می‌شود.


نمایشگاه یاد یاران در تبریز افتتاح شد


نمایشگاه یادیاران ویژه گرامی داشت ایام دفاع مقدس با حضور سردار جعفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سرهنگ کارگر جانشین تیپ 21تکاور نزاجا و چند تن از مسؤولان لشکری در فرهنگسرای بزرگ الغدیر افتتاح شد.


سردار جعفری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به توطئه های آمریکا علیه کشور ایران و انقلاب اسلامی گفت: آمریکا از هیچ توطئه ای علیه ایران وانقلاب اسلامی فروگذار نکرده است وآشکار ترین این توطئه ها، 8 سال جنگ تحمیلی برعلیه ایران بوده است که با تمام وجود از کشور عراق بر علیه ایران حمایت کرد.


حجت الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز نیز ضمن تقدیر از مدیریت فرهنگسرا و تمام نهادهایی که در برپایی این نمایشگاه تلاش کرده اند، گفت: فرهنگ ایثار وایثار گری که برایمان از دوران دفاع مقدس بر جا مانده باید در جامعه نشردهیم، چراکه این فرهنگ موجب حفظ تمامیت مرز و بوم جمهوری اسلامی، نشر ارزش های الهی و مقابله با تهاجم فرهنگی می شود.


گفتنی است، این نمایشگاه از 31شهریور تا7مهر، هر روزاز ساعت 10 صبح تا 21عصر پذیرای علاقه‌مندان است./935/د101/ب4

ارسال نظرات