۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۷۰۰
امام جمعه تبریز:

آمریکا هیچ گاه در مبارزه با تروریسم صادق نبوده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: دولت آمریکا که بدون اجازه سوری ها و عراقی ها، علیه داعش عملیات ضدتروریستی شروع کرده است، خود تروریسم پرور است.
آيت‌الله شبستري آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد اظهار داشت: سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل فرصت بسیار مغتنمی بود تا دیدگاه های ملت ایران در مجمع سازمان ملل بیان شود.


وی با بیان این‌که ملت ایران همواره با افراطی گری در منطقه و جهان مخالف بوده است، تصریح کرد: برای مبارزه با تروریسم، باید ریشه های آن را خشکاند و همسو با مردم کشورهایی که قربانی تروریسمم بوده و از ترور ضربه خورده اند، علیه گروهک‌های تروریستی اقدامی جدی صورت گیرد.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که ادعای مبارزه با تروریسم آمریکا هیچگاه صادقانه نبوده و ائتلاف علیه داعش در هفته های اخیر با اهداف پشت پرده متعددی دنبال می شود، گفت: دولت آمریکا، که بدون اجازه سوری ها و عراقی ها، علیه داعش عملیات ضدتروریستی شروع کرده است، خود تروریسم پرور است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به ائتلاف آمریکا و چند کشور غربی و عربی برای حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه گفت: داعشی دست پرورده خود صهیونیست ها هستند، حال که امروز با تغییر سیاست ها و دیدگاهشان، آمریکا و صهیونیست ها مقابلش ایستاده اند، باید دانست که غرب همواره اسیر تروریست‌هایی بوده که خود عامل وجودش بوده است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعتراض و محکوم کردن سخنان نخست وزیر انگلستان در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ملت ایران، اظهار داشت: به وجود آورنده اصلی تروریست خود انگلیسی ها هستند و مدارک و شواهد محکمی در این زمینه در دست است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که پرونده سیاه تروریستی انگلیسی ها هر روز قطور تر می شود و حق ندارند علیه ملت ایران حرفی بزنند، افزود: گروهک تروریستی داعش را صهیونیست ها و آمریکایی با همدستی انگلیسی ها در منطقه ایجاد کرده اند و این فضولی ها به انگلیسی ها نیامده که علیه ملت ایران نظر دهند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع سیاسی حاکم در منطقه و پیروزی انقلابیون یمن علیه دولت دیکتاتوری این کشور اظهار داشت: مردم یمن با ایستادگی و استقامت در مسیر انقلاب بالاخره نتیجه تحسن ها و تظاهرات خود را گرفتند.


وی افزود: خوشبختانه مقاومت یمنی‌ها که انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود می دانند، نتیجه داد و نخست وزیر و کابینه یمن استعفا دادند و رییس جمهور یمن دستور تامین خواسته های انقلابیون را صادر کرد، اما مردم یمن نباید تا حصول کامل پیروزی، میدان را خالی کنند و در این نبرد، جمهوری اسلامی را در کنارشان خود بدانند.


امام جمعه تبریز در پایان با تبریک فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: خانواده ها و مسؤولان باید زمینه ازدواج ساده و به‌هنگام جوانان را فراهم کنند، حاصل پرهیز از تجملات، ازدواج آسان و پایدار برای نسل جوان جامعه است./935/پ202/ج

ارسال نظرات