۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۷۴۱
استاد حوزه علمیه:

طلاق کودتای خزنده فرهنگی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا _ استاد حوزه علمیه والمسلمین در مراسم هفتگی دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران ضمن اشاره به آمار تأسف بار طلاق در جامعه به توضیح درخصوص طلاق های عاطفی پرداخت.
دادگاه طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراسم هفتگی دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران حجت الاسلام رحیم دل ضمن اشاره به آیات پایانی سوره یوسف و بیان حضرت یوسف مبنی بر اینکه آن حضرت نفس خود را بری از گناه ندانسته و رحمت پروردگار را باعث دستگیری خود دانسته است به انواع نفس اشاره کرد و به توضیح مختصری درخصوص آنها پرداخت.


وی در بخش نخست سخنان خود به نفس لوامه اشاره کرد و گفت: نفسی لوامه نفسی است که آدمی را نسبت به بدی ها ملامت کرده تا مشخص شود بین نفس و عقل کدامیک برتری می یابد.


این پژوهشگر دینی در ادامه به نفس مطمئنه اشاره کرد و افزود: نفس مطمئنه بهترین نفس است که در سوره فجر درخصوص آن آمده است ای نفس مطمئنه به سوی پروردگار بازگرد و وارد بهشت شو.


وی درخصوص پرورش نفس گفت: باید ابتدا نفس را پرورش داد سپس به فراگیری علم پرداخت همچنان که ابتدا باید یک ظرف پاک و تمیز باشد و سپس عسل در آن ریخت.


حجت الاسلام رحیم دل ضمن اشاره به اینکه شرط کمال، تسلط بر نفس است، راه تسلط بر نفس را مراقبت از نفس و نصیحت پذیری دانست.


در ادامه حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی با اشاره به اینکه در تقویم ایران روز اول ذیحجه به عنوان روز ازدواج نام گرفته و در این روز هیچ دادگاه خانواده ای اجازه صدور حکم طلاق و هیچ دفترخانه ای اجازه ثبت طلاق را ندارد به ارائه آمارهایی در خصوص مسئله طلاق در کشور پرداخت.


وی با اشاره به اینکه از هر 5 ازدواج در کشور 1 ازدواج به طلاق منتهی می شود گفت: از میان 4 ازدواج دیگر با نهایت تأسف 3 ازدواج به طلاق های عاطفی ختم می شود.


وی درخصوص طلاق عاطفی اینگونه توضیح داد: زوج هایی که ظاهراً با یکدیگر زیر یک سقف زندگی می کنند ولی این کار را به خاطر فرزندان یا حفظ آبرو یا حرف و سخن دیگران انجام می دهند و در حقیقت یکدیگر را تحمل می کنند و رابطه عاطفی و زناشویی آنان بسیار سست و کمرنگ و گاهی بیرنگ است.


وی با بیان این مطلب که یک کودتای خزنده فرهنگی درکشور درحال شکل گیری و رشد است گفت: یکی از الزامات جوانان فراگیری آموزش های تئوری زندگی قبل و حین ازدواج است.


وی افزود: حکم طلاق در دادگاه های خانواده در صورتی که جواب آزمایش زوجه مبنی بر عدم بارداری آماده باشد ظرف مدت 10 دقیقه قابل صدور است واین خطر جدی که 75 نوع آسیب اجتماعی برای آن برشمرده شده است می تواند آسیب مهلکی برای جامعه اسلامی باشد.


وی در پایان با اشاره به کیفیت و نحوه برگزاری مراسم خواستگاری و مراسم عروسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تشریح خلاصه ای از زندگانی این دو انسان وارسته تاریخ بشریت، الگوگیری از زندگی این بزرگواران را راه حل کنترل مشکلات اجتماعی عنوان کرد./9667/202/ع

 

 

ارسال نظرات