۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۲۲۷۴۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

زندگی حضرت علی و زهرا الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران،‌ گفت: زندگی حضرت علی و زهار به عنوان الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش کنیم تا سیره این بزرگواران را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: زندگی این دو انسان بزرگوار به عنوان الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش کنیم تا سیره این بزرگواران را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.


امام جمعه آمل با اشاره به این دو انسان گرانقدر در زندگی خود دارای ویژگی‌های ارزنده ای بودند که از جمله آن کفو و همتا بودن آنان است، بیان داشت: یکی از مسائل مهم در زندگی زناشویی تقسیم کار بوده که این دو شخصیت گرانقدر به این امر مهم توجه داشته و همواره با یکدیگر همکاری داشتند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در همسرداری اسوه و نمونه بودند، افزود: این دو انسان کامل با شناختی گرانقدر با هم ازدواج کردند که نحوه زندگی آنان الگوی همسرداری برای همگان است.


وی با اشاره به این که محفل عقد و عروسی این دو انسان بزرگوار نیز به سادگی و دوری از تکلف بوده است، بیان داشت: جوانان امروز ما نیز باید با با الگوگیری از این دو انسان بزرگوار زندگی خود را با سادگی و صمیمیت آغاز کرده و از تجمل گرایی دوری کنند.


حجت الاسلام رحمانی آملی بر بهره گیری از سیره و روش زندگانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تاکید کرد و گفت: انتقال این آداب و رسوم زندگانی و ترویج رفتاری آنان باید از مهم ترین الویت های متولیان دینی و فرهنگی باشد.


امام جمعه آمل، تصریح کرد: تمسک به سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) راه برون رفت جامعه از تهاجم فرهنگی دشمنان بوده و سبک زندگی این بزرگواران نمونه ای کامل و بی نظیر از سبک زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که پایبندی به اصول اخلاقی سبب استحکام بنیان خانواده می شود، ادامه داد: خانواده های ما باید تلاش کنند تا پایبند به اصول اخلاقی و دینی باشند که این امر مهم سبب استحکام بخشی و تقویت کانون گرم خانواده می شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که تضعیف جایگاه خانواده مهم ترین تلاش و هدف شبکه های ماهواره ای است، ادامه داد: این رسانه ها در تلاش هستند تا در راستای از هم گسیختن بنیان خانواده و افزایش طلاق در جامعه حرکت کنند که همگان باید مراقب باشند.


وی با تاکید بر این که توسل به ولایت اهل بیت(ع) سبب تعالی و تکامل انسان می شود که باید بیش از پیش از تعالیم و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در زندگی خود بهره گیریم، ادامه داد: توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند./1314/ت302/ب4

ارسال نظرات