۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۲۷۹۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

در هیچ شرایطی نمی توان به آمریکا اطمینان کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تأکید قرآن بر عدم دوستی با کفار و مشرکین و پیامدهای اعتماد کردن به آنها گفت: جلوگیری از پیشرفت و پیروزی و سوق دادن اسلام و مسلمین به تباهی مهمترین هدف دشمنان اسلام است.
آيت الله طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه در اصفهان ديدار دادستانها و قضات دادسراي ويژه روحانيت کل کشور با آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در همایش قافله خورشید گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس، با اشاره به جایگاه والا و رفیع شهدا، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان اسلام امروزه عمدتا یهودیان هستند و در قرآن هم به این مطلب اشاره شده است که یهودیان از بزرگترین دشمنان مسلمانان هستند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: در منظر قرآن یهود و نصاری و مشرکین هرگز با مسلمانان دوست نخواهند شد و هرگز ارتباط دوستی حقیقی نخواهند داشت بلکه همواره دشمن اسلام و مسلمین و در حال جنگ با مسلمانان هستند و همه این مطالب در قرآن کریم ذکر شده و آمده است که هرگز نمی‌توان آنها را راضی کرد مگر با تبعیت کردن آنها و جدا شدن از اسلام و مسلمانی.

 

آیت الله طباطبایی نژاد دشمنی اصلی کفار و مشرکین و یهودیان را با اسلام و مسلمان بودن ما دانست و تصریح کرد: انرژی هسته‌ای و مسائلی از این دست بهانه است و دشمنان همواره با ما خواهند جنگید تا ما را از دین خود بازگردانند و همواره با ما درحال جنگ خواهند بود و از روش‌های مختلف با ما خواهند جنگید.

 

وی فساد و تباهی اسلام و مسلمین را بنابر آیات قرآن خواسته همیشگی و دائمی دشمنان ذکر کرد و گفت: قرآن می‌فرماید هرگز نباید اشخاصی که غیر ما هستند را نباید محرم اسرار دانست؛ چراکه این دشمنان هرگز دست از گمراه کردن و ایجاد فساد و تباهی در بین مسلمین برنمی‌دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: در سختی و ملالت و مشقت بودن از دیگر خواسته‌های دشمنان برای جهان اسلام است و دشمنی آنها از ظاهر آنها مشخص است گرچه در باطن دشمنی بسیار بیشتری نسبت به ما دارند و قرآن تأکید بسیاری دارد که هرگز یهود و نصارا با ما دوست نخواهند شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: در قرآن ذکر شده است که برخی دشمنان در ظاهر به ما ابراز دوستی و آشتی و صلح می‌کنند درحالی که در خلوت خود و در باطن نسبت به ما بغض و کینه بسیار شدیدی دارند، قرآن دشمنان اسلام و مسلمین را شادمان نسبت به مصائب و سختی‌های مسلمانان ذکر کرده و دشمنی عمیق با اسلام و مسلمانی اصلی‌ترین بارزه دشمنان است.

 

امام جمعه اصفهان خواسته اصلی دشمنان را خلع سلاح کامل و عقب ماندگی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: قرآن می‌فرماید نباید زیر سلطه کفار و مشرکین برویم و اجازه تسلط به آنها نباید داد و سلطه پذیری برای ما بنابر آیات قرآن حرام است، ضمن اینکه قرآن جنگ با دشمنان را از اصلی ترین وظایف ذکر می‌کند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که دستور به مبارزه با کفار و مشرکین می‌دهد، اظهار کرد: گروهی از کفار هستند که با ما درحال جنگ نیستند و بنابر دستور قرآن باید با آنها به نیکی رفتار کرد و نباید آنها را کشت، گرچه هرگز با ما دوست نمی‌شوند ولی به خاطر اینکه در حال جنگ با ما نیستند اجازه کشتن آنها به ما داده نشده است.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان صلح طلبی و پرهیز از جنگ را یکی از مهمترین شاخصه‌های اخلاقی اسلام و مسلمین برشمرد و تصریح کرد: دشمنی که با ما وارد جنگ نشود مورد غضب ما واقع نمی‌شود و اجازه کشتن آنها را نداریم، ولی دشمنی که با ما معاند است و دشمنی می‌کند را باید نابود کرد و با شدت تمام با آنها جنگید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن بیان آیاتی از قرآن بیان کرد: در قرآن تأکید بسیاری شده است که نباید با کفار دوستی کرد و کسانی که با آنها دوستی می‌کنند افرادی هستند که به خاطر دنیا پرستی و حکومت و ثروت به اسلام و مسلمین پشت می‌کنند؛ قرآن چنین افرادی را مانند دشمنان اسلام و کفار ذکر می کند و حاصل چنین کاری را پشیمانی آنها پس از فتح و پیروزی اسلام بیان کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به پیشنهاد جدید آمریکا برای از کار انداختن بخش دیگری از برنامه‌های و تأسیسات هسته‌ای به بهانه اعتماد سازی تصریح کرد: دشمنان حاضر نیستند کوچک ترین پیشرفتی از کشور ما را قبول کنند و مشکل اصلی آنها زیر بار سلطه نرفتن ما و استقلال و آزادی کشور ما است و نمی‌توان به آنها به هیچ وجه اطمینان کرد.

 

وی دفاع مقدس را یکی از بزرگ ترین نعمت‌های الهی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب ما توسط دفاع مقدس حفظ شد، همه دنیا در جنگ تحمیلی فداکاری‌ها و رشادت و دلاوری و شهادت طلبی ملت ایران را دیدند و شاهد بودند که انقلاب به وسیله رشادت و بزرگواری و صبر و استقامت رزمندگان دوران دفاع مقدس حفظ شد./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات