۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۲۲۸۳۵

آزمون سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون سراسری قرآن کریم در 13 حوزه امتحانی استان آذربایجان شرقی با شرکت بیش از دو هزار نفر برگزار شد.
آزمون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با شرکت بیش از دو هزار قرآن آموز رده های سنی مختلف همزمان با تبریز در 12 شهر دیگر استان برگزار شد.


لایقی با اشاره به این‌که ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و سنجش سطح علمی قرآن آموزان از مهم ترین اهداف برگزاری این آزمون است، گفت: آزمون در رشته های حفظ جزء های قرآن، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر و نهج البلاغه در شهرهای تبریز، اسکو، اهر، آذرشهر، مراغه، بناب، عجب شیر، میانه، هریس، هشترود، مرند، شبستر و بستان آباد برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با توجه به تشکیل و برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و ضرورت ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استان ها برگزار شد.


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: نتایج آزمون حفظ و مفاهیم قرآن حدود یک ماه تا 45 روز آینده از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می شود که برگزیدگان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


لایقی در بخش دیگری از سخنان خود خود به تشریح فعالیت های این دفتر در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در طول سال 1392 از دوره‌های آموزشی طرح ملی تلاوت و دوره مربیگری عمومی قرآن کریم حمایت شد و همزمان با سراسر کشور در 3 نوبت آزمون حفظ و مفاهیم دوره‌های آموزشی با حضور 2033 از قرآن‌آموزان به صورت کتبی و شفاهی آزمون اخذ شد.


وی با اشاره به اعطای 1785 فقره گواهینامه مربوط به قبول‌شدگان آزمون دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم و دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه، دوره خبرنگاری قرآنی، دوره تربیت مربی حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: در سال گذشته برای تکمیل ساختمان 3 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد قرآن هریس، قائم آل محمد کلوانق و بنیاد قرآن کریم بستان‌آباد مساعدت به عمل آمد.


لایقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بیمه فعالان قرآنی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه طرح بیمه فعالان قرآنی در طول سال 1392 پرونده 54 نفر مورد بررسی قرار گرفت و پس از تکمیل به اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ارسال شد، در ضمن تعداد 73 نفر از فعالان قرآنی به شعبات بیمه استان معرفی شده‌اند که با این تعداد کل بیمه‌شدگان فعالان قرآنی استان تا پایان سال 1392 به 414 نفر رسید./935/پ203/ب4

ارسال نظرات