۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۸۹۳
اوایل آذرماه؛

پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پذیرش حضوری و نیمه حضوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در رشته‌های تحصیلی فلسفه، کلام، روان شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، تاریخ و معارف اسلامی ویژه برادران و خواهران طلبه از ابتدای آذرماه امسال آغاز می‌شود.
آزمون

حجت‌الاسلام عبدالرضا ضرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قم با بیان این که در حال حاضر امکان تحصیل نیمه حضوری برای طلاب خواهر در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وجود دارد، گفت: نام‌نویسی این مؤسسه از ابتدای آذرماه آغاز شده و در بهمن ماه از متقاضیان آزمون کتبی و مصاحبه به عمل آمده و افرادی که موفق به قبولی شوند اجازه تحصیل در مؤسسه را پیدا می کنند.

 

مدیر آموزش نیمه حضوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: شرط ورود طلاب خواهر و برادر در زمینه پذیرش نیمه حضوری گذراندن سطح یک حوزه است و طلاب علاقه‌مند پس از پذیرش در مؤسسه می توانند به صورت نیمه حضوری در هفت رشته (خواهر و برادر) در مقطع کارشناسی و به صورت حضوری در 13 رشته(ویژه برداران) کارشناسی ادامه تحصیل بدهند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر طلاب خواهر پس از ورود به مؤسسه و گذراندن دو سال تحصیل به صورت تخصصی می توانند در رشته های فلسفه، کلام، روان شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، تاریخ و معارف اسلامی تحصیل کنند، افزود: یکی دیگر از شرایط مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برای پذیرش طلاب در مؤسسه تحصیل همزمان در موسسه و حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام ضرابی هدف مؤسسه امام را از پذیرش طلاب به صورت حضوری و نیمه حضوری تربیت طلاب خواهر و برادر متخصص و توانمند در حوزه های علوم انسانی اسلامی عنوان کرد، گفت: هدف مؤسسه امام خمینی(ره) تربیت طلاب توانمند در زمینه علوم انسانی اسلامی است.

 

وی افزود: مؤسسه امام خمینی(ره) از میان دانش آموزانی که مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی را گذرانده اند از طریق کنکور سراسری در رشته معارف اسلامی برای دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) که وابسته به مؤسسه است دانشجو می پذیرد.

 

مدیر آموزش نیمه حضوری مؤسسه امام خیمنی(ره) با اشاره به این که مدارک تحصیلی این مؤسسه همان ارزش سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را دارد، گفت: شرط تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این مؤسسه این است که طلاب باید حتما در مقطع کارشناسی از خود مؤسسه فارغ التحصیل شده باشند.

 

حجت الاسلام ضرابی با بیان این که در حال حاضر این مؤسسه در مقطع کارشناسی چهار هزار و 214 نفر، در مقطع  کارشناسی ارشد یک هزار و 401 نفر و در مقطع دکتری 176 نفر طلبه و دانشجو پذیرش کرده است، گفت: یکی از فعالیت های محوری مؤسسه امام خمینی برگزاری همایش های مختلف در حوزه علوم انسانی است که از سراسر کشور پژوهشگران مختلف در این همایش ها شرکت می کنند.

 

وی افزود: طلاب خواهر و بردار علاقه‌مند برای نام نویسی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می‌توانند در زمان یاد شده به پایگاه اینترنتی این مؤسسه به نشانی http://iki.ac.ir مراجعه کنند.

 

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از قطب‌های مهم آموزش علوم انسانی اسلامی به طلاب در کشور محسوب می‌شود و می‌توان گفت این مؤسسه یکی از مؤسسات راهبردی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه و اسلامی سازی علوم انسانی به شمار می‌رود./968/ت302/ی

ارسال نظرات